slut

nooooo! nu är praktiken slut :( så otroligt jäkla tråkigt! det är ju på praktiken man lär sig som mest!
gårdagen på abulansen va sjukt kul :D och då menar jag inte bara intressanta utryckningar utan killarna jag åkte med hade en hel del humor så det blev mycket skratt :D kan lite kort berätta att den ena killen fick mig att anropa på den andra killen via deras radio när vi inte hittade honom, och det lät såhär från min sida "vart fan är du?!" och det va ju bara ännu roligare att han stog och pratade med två syrror just då som hörde allt, hahaha! :P
det finns bra handledare och så finns det bra handledare, hoppas ni förstår skillnaden :D måste verkligen påpeka att jag absolut inte haft någon dålig handledare under min VFU utan tvärtom, alla har vart kanon och jag har lärt mig massor men dom här två killarna gjorde min dag :D

jag tror att det absolut bästa med allt är att jag nu är 110% säker på att det är inom ambulansen jag vill jobba :D och ännu bättre, om det nu är möjligt, så har jag inte bara observerat vilket jag trodde att jag skulle få göra utan jag har fått ta hand om patienter på egen hand i skåpet på bilen, ta kontroller, rapportera och till och med sätta grova PVK nålar under transport.
jag svävar på moln och detta kommer jag leva på länge!

företaget som äger ambulansen i nkpg heter Sirius. (nej, ambulansen är inte ägt av landstinget i östergötland)


MÅL: färdig ambulanssyrra om 3 år!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad roligt att du har ett mål, verkar som du har haft roligt. Kram

2010-11-29 @ 20:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0