handskar

jag har investerat i gymhandskar så att jag slipper få blåsor/förhårdnader på händerna när jag gymmar :D använde dom igår och det kändes asbra!

råkade av en slump se att lärarna lagt upp lite ny info om våran pedagogikuppgift som vi ska göra under vår VFU. jag är klar med min inledning och ska bara göra ett patientsamtal och skriva resultatet + en diskussion. dock så sa informationen som dom lagt upp att man måste använda orginalkällor :O kunde dom inte kläckt det liiiite tidigare! jag har ingen lust att göra om halva min inledning pga detta! ååh!
en orginalkälla är typ källor från eb bok som personen i fråga själv har skrivit. t.ex. så skriver jag om pedagogen John Dewey, alltså måste jag hitta en bok som han själv har skrivit och inte en sekundär källa där andra skriver om hans teori, vilket jag har gjort. jag har använt mig av en bokm som heter Boken om pedagogerna. detta är alltså en sekundär källa.
grejen är den att om jag skulle hitta en bok skriven direkt av honom så lär den vara på engelska och jag pallar inte engelska! jag fattar knappt vd jag läser när jag läser den svenska boken jag lånat som handlar om honom :O ska jag dessutom hitta tid att leta upp en bok på biblan? nån får gärna leta upp den tiden åt mig för jag vet inte när jag ska hinna!
detta är saker jag ska hinna med under min VFU (praktik)
- Lära mig något under VFUn
- Jag jobbar heltid under min VFU
- Förbättringsarbete där 4 studenter ska hitta EN gemensam tid att träffas, vilket är näst intill omöjligt när alla går på olika scheman!
- Pedagogikuppgiften (skriva en rapport hemma + utföra ett patientsamtal utifrån en pedagogisk metod och sedan analysera resultatet)
- Omtenta i Statistik (som för övrigt är mitt sista försök sen måste jag söka dispans :O om jag är stressad? JAA!!)
- Omtenta i Läkemedelsberäkning
- Scenario som ska vara klart när vi kommer tillbaka till skolan
- Intervjua Sara till en skoluppgift
- Transkribera intervjun
- Försöka hinna med att skriva kompendier till terminstentan
- Utöver dessa uppgifter, hinna med att ha någon form av socialt liv!

så nej, jag tänker inte ändra mina källor!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0