Hugo

i måndags började jag få ont i halsen och var megaförkyld :O antar att man är en aning för optimistsk över den lilla värmen som har kommit. Halsontet försvann i torsdags så på tentan i fredags va den borta :D dock så har hostan satt fart men som tur är så ligger jag inte sömnlös på nätterna. som ni alla vet så är ju hostan värst på morgonen och kvällen :S usch! snorig är jag med. ska köpa hostmedicin sen.

vaknade 7.30 imorse och kunde inte riktigt somna om, dels på grund av hostan. satte på datorn och kollade på senaste avsnittet av anna anka (japp, jag följer det :P ) och sen blev den en dokumentär om alkohol, intressant! ungdomar tål en högre halt alkohol än vuxna innan dom blir berusade. då fick jag svar på varför vissa ungdomar kan dra en hel flaska sprit under en kväll medans vuxna kanske bara klarar 2 glas vin innan dom är fulla :P och nej mamma och pappa, jag är inte en av dom ungdomarna som dargit en hel flaska :D bara en halv (A)

somnade om när jag kollat på dokumentären och vaknade vid halv 11 när sara ringde och frågade om jag skulle med in till stan lite senare. stan är ju tyvärr stängt idag upplyste jag henne om så det blir en promenad till torny sen :D det är sol ute så systemkameran får följa med, har inte testat den än och i detta vädret så ska man väl passa på :D
sara skulle tydligen köpa högtalare till sin mp3 som man kan ta med ut och jag ska som sagt passa på att köpa hostmedicin.


på tal om något helt annat så gick jag ut i norrköping för första gången i fredags (studentställen räknas INTE) :D tillsammans med Sara i min klass, hennes pojkvän och några av deras kompisar. riktigt riktigt roligt! Hugos (stället vi gick till) va klockrent och helt i min smak :D kan nog till och med sträcka mig så långt och säga att det va bättre än ställena i linköping!

under kvällen så kom viktor med den brilljanta idén att vi skulle "bestiga strykjärnet" :P strykhjärnet betydde enligt viktor industritaken vid skolan. vi drog från Hugos vid 01.30 för att klättra och viktor lova en storslagen utsikt trotts att han aldrig vart där, haha! efter en lång omväg så hittade vi en random stege. tyvärr var det bara viktor som inte insåg att det såg livsfarligt ut :O 5 våningar! men han klättrade och vi kollade på :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0