UVI

igår så kollade jag och zandra på film hos sara. vi såg avatar :D sara har inte sett den än så det passade ju bra! dock kommenterade hon hur många ben och ögon djuren hade hela tiden så jag och zandra drev lite med henne :P

hade ihållande magont under hela kvällen igår :O hade haft ont i magen innan man då har det gått över. har också mått illa den i typ förrgår. så igår när jag gick hem från sara så var kroppen inte nådig mot mig :O satte två fingrar i halsen när jag kom hem i hopp om att illamåendet skulle gå över men icke! gick iaf och la mig men kunde bara inte sova eftersom det gjorde såå ont! vid 04 inatt så var smärtan olidlig så jag va sjukt nära på att ringa sara och be henne ringa göte (som har bil) och be han köra mig till akuten :O övervägde också att ta min morfintablett som jag har i en låda. kom dock på bättre tankar och ringde 1177, sjukvårdsrådgivningen. hon som jag prata med sa att man kunde lägga ngt varmt på magen :O då sa jag åt henne att det gjorde ont bara att lägga handen på magen så det va inget alternativ :P så hon sa att om det inte ger med sig så skulle jag åka in till sjukhuset.
kunde inte sova alls på hela natten så efter mycket pina så skickade jag ett sms till sara vid 8.40 imorse och frågade om hon kunde följa med mig till akuten. det kunde hon och hon hörde av sig till göte med så han körde :D mycket snällt! tack igen!

väl på akuten så fick jag komma in på en gång och lägga mig på en säng. väntade kanske 30 minuter där eller lite till innan jag fick gå in på ett rum. lämnade ett urinprov först.
en SSK kom in och satte en PVK på mig ifall dom skulle behöva ge dropp + att hpn tog blodprover. väntade sedan ett tag på läkaren.
läkaren ställde lite frågor och kände på magen. när blodproverna var klara så kom hon in igen och sa att allt såg bra ut men mitt CRP va lite högt, det låg på 32 tror jag så det va inte jättemycket.

med tanke på mina symtom och vart i magen det gjorde ont så kom hon fram till att det antagligen va en urinvägsinfektion :O även fast det inte gör ont när jag kissar men man kan tydligen ha dte ändå :P så hon skrev ut antibiotika för 3 dagar för att invänta svaren på urinodlingen.

när vi gick därifrån så bestämde jag och sara att viv ille ha lyxfrukost eftersom vi inte hade käkat så båda hade nästan svält :P vi ringde zandra också som försökt få tag på oss så hon hakade på frukosten med :D det fick bli chiabatta med skinka och gurka och till det blev det juice :D

har legat däckad på sängen sen dom gick. har mått illa och haft ont i magen sen dess också. ska gå ut nu och försöka få i mig något man jag har INGEN apitit alls! :O är inte ens sugen på godis :O kan ni fatta? jag, inte sugen på godis? det finns ju inte :P

hoppas eran helg slutade bättre. jag håller tummarna för att smärtan inte kommer ivägen för tentan imorgon :O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0