ett gott skratt förlänger livet

En man ~35 råkar stöta till en äldre kvinna ~70 på väg ut från köpcentret. Han fortsätter gå men kvinnan stirrar på honom ett bra tag. Till slut skriker hon.
Kvinnan: Du, jag såg ditt ansikte! Jag ska lägga upp det här på min blogg! Snorvalp!


Två fyllon ~40 sitter längst bak i bussen och diskuterar vad de tycker skulle vara bäst att kvinnor hade haft inbyggt i sig.
Fyllo 1: Det skulle väl vara soft om de hade ett barskåp inbyggt?
Fyllo 2: Ah, eller varför inte ett helt Systembolag?
Fyllo 1: Kanske en porraffär skulle vara soft det också.
Kvinna ~50 (som sitter ett säte framför): Hur kan ni två herrar sitta och förnedra oss kvinnor på det här sättet? Har ni ingen som helst respekt för det kvinnliga könet? Ni borde tamejfan ta och skämmas!
Det går en minut med en stel tystnad från de båda fyllona.
Fyllo 1: Eller en knapp där man kan sätta dem i ljudlöst kanske?


En kvinnlig ledare ~20 hjälper en flicka ~8 med en råbandsknop samtidigt som de pratar lite om en av de andra ledarna.
Flickan: Är du och Maria syskon?
Ledaren: Nej, vadå då?
Flickan: Nä… Jag bara trodde det eftersom ni har nitbälten båda två


Två tjejer ∼15 sitter och pratar.
Tjej 1: Alltså visste du att det står i passet om man har HIV?
Tjej 2 är tyst.
Tjej 1: Så om du träffar en kille så ska du säga att du måste se hans pass!
Båda tjejerna skrattar.
Tjej 2 (utbrister högt): Vet du att om man får HIV där bak, så sprider det sig så att man får det där fram också!
Tjej 1: Men, alltså… det går ju in i blodet och sprider sig överallt!
Tjej 2: Men vadå? Hur då? Man har ju inte blod i rumpan.
Tjej 1 (fundersamt och lite osäkert): Jo, man har väl typ blod överallt i kroppen…
Tjej 2 (helt övertygad): Ja, men alltså inte i rumpan! Då skulle det ju typ rinna blod därifrån hela tiden!


Tre tjejer ~14 diskuterar den ena tjejens nya Canada Goose-jacka.
Tjej 1: Hmm… Jag undrar vad det är för sorts päls på luvan.
Tjej 2 (helt övertygad): Ofta du inte vet? Det är ju gåspäls! Varför skulle den annars heta Kanadagås?



det kanske bara är jag som börjar bli trött, men men..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0