förkyld

japp, jag är förkyld. och då menar jag inte lite rinnande näsa utan tänk er värsta tänkabara vörsting-förkylningen :O fuck fuck fuck! halsen gör ont konstant. när jag sväljer så är det som att svälja en kniv. mina öron ömmar, huvudet ömmar, näsan rinner hela tiden (var tvungen att gå ifrån seminariet idag för att snyta mig) så nu måste jag komma på nya metoder för hur jag ska snyta mig så att det gör som minst ont sunt näsan :S hatar dett! hota glömde jag ju säga att jag har också, såklart! dock är den bättre idag än igår :D
natten som va nu var nog den västa jag vart med om på länge. gick och la mig strax efter 22. låg vaken i 4 timmar och hostade upp mina lungor + att halsen gjorde ont. efter dessa 4 timmar så avtog hostan en anning men smärtan i halsen höll mig vaken resten av natten. det gjorde så ont att det strålade upp i gomen och ut på tungan och sedan vidare ut i käken. huvudet ska vi inte prata om. jag har legat och vridit och vänt på mig men inget har hjälpt.
en sömnlös natt med andra ord.

ringde till VC förut med för jag ville ha tid till en läkare som kunde kolla i min gals och ge mig penicillin. dock trodde sjuksyrran jag pratade med att det bara var ett virus (virus kan inte behandlas med penicillin) så hennes tips till mig va: "stanna hemma och kurera dig några dagar. honungsvatten och honungsmjölk" typ.
eftersom honung inte är gott så har jag kokat typ en liter te som jag ska dra i mig då vätska är bra att dricka också :) håll tummarna för att det hjälper!

hoppas iaf att fredags planer inte blir förstörda. och inte lördagens heller för den delen. det blir liksom dom två sista festdagarna i ryd innan sommaren :D sista kravallen på fredah och bartömning på HG på lördag (tror den var då).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0