mat

i måndags bestämde jag mig för att testa "sopp-dieten" lite på skoj bara-för-att :P tänkte köra en vecka, ingen idé att köra mer eftersom jag inte har mycket fett att ta ifrån. jag klarade tre dagar. imorse när jag vaknade var jag yr, kallsvettig och orkade knappt resa mig och gå på toa :O och fra,förallt så va jag hungrig! kan nog vara det absolut dummaste jag testat och jag kan inte rekommendera det till nån! fy fan! en skål soppa var 6e timme (3 om dagen). så imorse gav jag upp och käkade en god frukost för 91 kr på espressohouse med emma sara och zandra :D mycket godare! och guuud vad skönt att få bli mätt :D

men det hela förde änså med sig en positiv grej (man kan alltid få ut positiva saker från allt negativt) och det är att jag nu inser att mat är kul och att man SKA äta :D
idag har jag tex ätit en jättegod hemmagjord sallad gjord på bladspenat, isbergssallad, rödbetor, gurka, tomat och fetaost. till detta stekte jag en laxfilé och sist men inte minst cremefraiche franska örter :D GOTT!
till kvällsmat blev det en smoothie gjord på hallon, lättyoghurt, mjölk och müsli och även detta va kanon! bäst av allt med denna maten är att den är supergod och nyttig på samma gång :D

imorgon ska jag fixa lasagne innan jobbet, ett storkok tänkte jag. den ska också bli nyttig så istället för pastaplattor som lager så ska jag lägga bladspenat, färska champinjoner och tomater. hur gott låter inte detta?

sen en annan dag ska jag göra en slags potatisgratäng och i den ska jag ha potatis, rödlök, färska champinjoner, tomater, bladspenat och om man kan kitta något annat kul :D sen, istället för fet grädde så blandar jag kesella och ägg och häller över, kanon!
man skulle kunna käka nån sallad till eller steka en kycklingfilé.

blev så inspirerad av mat när jag kollade i en tidning på jobbet så sånt ska jag göra oftare :D man behöver ju inte följa alla recept som finns i men man kommer på mycket egna ideér och det är jättekul!
det bästa av allt är att man slipper samma gamla tråkiga mat som man alltid käkar. lite omväxling helt enkelt.

nej, nu ska jag nog sova. imorgon ska jag upp och gå ut med barro och sen springa och laga mat innan jag börjar jobba kl 13.
åååh, hatar att jobba helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0