praktik

går ju på praktik nu på avdelning 55, alltså Rehab på US :D väldigt roligt än så länge! gick min andra dag idag. på rehab hamnar patienter som på ett eller annat sätt skadat sitt nervsystem, antingen hjärnan eller ryggmärgen. dom har alltså varit helt normala innan tills, som för vissa, bara nån månad sen har trillat och kanske slagit i huvudet eller på annat sätt skadat huvudet eller ryggen och nu ligger som sjukhuspaket som ska rehabiliteras :O kan inte gå in på mer med tanke på sekretessen men man blir så imponerad på de som kommit långt i sin rehabilitering :D deras glada humör får mig på bra humör också :D dom är så glada!

igår hade SG och AT fixat en OS tävling för dom som kunde vara med. dom blev indelade i lag och så fick dom tävla :D jag och karin kollade på och hjälpte till lite också, det va jättekul!

idag har jag fått hjälpa till med förflyttning från säng till rullstol, delat läkemedel, tagit bort en PVK och vart med och dokumenterat, en härlig start med andra ord.

måste komma ihåg att jag ska fixa min lärandeplan för sista gången nu innan jag slutligen skickar den till min kontaktlärare :)

imorgon är jag ledig så då ska jag och gustav städa lite och plocka ut från toaletten så att gustav kan göra rent där inne. vi ska kasta massa skräp också och så ska jag hinna till systemet med för på kvällen är det snuttefilmen kravall i linköping :D sara och anna ska fixa nån förfest så det ska bli kul :D

hörde att emma skulle komma på fredag med och fira att vi fyller allihop :D sjukt synd att jag ska jobba bara :O får se om jag orkar festa en dag till, jobbar ju tidigt lördag och sent söndag så man kan ju gå ut men frågan är hur pigg man kommer vara :S aja, det löser sig, man är ju bara ung en gång så man ska väl passa på :D

nu ska jag sova, gick upp typ 5 imorse :S det va ingen höjdare!

god natt!

Kommentarer
Postat av: emmak

kommer till er inom kort! :)

2010-03-01 @ 20:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0