ILLA!

ILLA östgötatrafiken. nog för att det vart inställda tåg och förseningar i vinter men imorse tog det fan priset! 3 timmar från mjölby till norrköping! och ni kan ju gissa vad det innbar, jo, att jag och karin som åkte tillsammans missade tentan :O snacka om att vi va arga!

blev en händelserik resa:
träffade karin på perrongen och tog tåget från mjölby 06.48. vi var typ 10 minuter sena in till lkpg för vi stog stilla en stund innan stationen. väl på stationen så står vi stilla väldigt länge så redan där fattade vi att vi skulle missa tentan :O vi började åka och en förhoppning om att kanske kunna skriva sista halvtimmen dök upp :D tåget stannade igen och vi blev stående ett tag pga växelfel!! sen va tåget tvunget att vända tillbaka för växeln va sönder. tillbaka i lkpg så väntade vi på ersättningsbuss. den första kom och blev full lika fort. väntade på nästa som vi kom med, dock så fick jag stå :O karin han ta en plats. vid denna tiden hade tentan redan gått typ halvvägs. i linghem va det några som skulle av så jag och karin fick varsin plats brevid varandra :) en bit efter linghem så reser sig en tant upp och ropar "är det någon med vårdutbildning på bussen" typ. då hade tjejen som satt brevid henne fått ett epeleptiskt anfall :O karin va snabb som satan och satte sig brevid henne och försökte få kontakt. folk började rota i hennes väska för att hitta nått ID och dom hittade insulin. ååh vad kul, diabeteskoma, tänkte jag :O fort som fan började en kille ge henne druvsocker och nån hade ringt efter ambulans. bussen hade såklart stannat. killen som gav henne druvsocker hittade en sån där glukosmätare så han stack henne i fingret och hennes blodsocker låg på typ 11 så det va ingen diabeteskoma som tur va. karin ringde till hennes jobb medans hon försökte få liv i tjejen. precis innan ambulansen kom så vaknade hon och vi hade fått reda på att hon hade epilepsi av hennes arbetskompis.
därefter fortsatte resan mot norrköping!

efter det har det inte hänt så mycket idag vilken är skönt :D pappa hämtade mig i nkpg så jag slapp krångla :P

nu har vi hållit på att städa, flytta saker, kasta osv. ser hyffsat ut här hemma nu och man kommer fram igen :D

nu ska jag kolla på OS och smälta att det blir en omtenta :O

Kommentarer
Postat av: Emelie

Men USCH fy fan.. :O Men gud vad synd att ni missa tentan gumman..

Hoppas detta väder försvinner snart..!!

Tråkigt att missa en tenta och ha den efter sig sen när det inte var ert fel..!

2010-02-20 @ 14:17:39
URL: http://emmeliiesu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0