22 år!

fyllde ju 22 år igår :) trevligt! bestämde mig för att skämma bort mig själv med lite shopping :D fick lite pengar när jag fyllde så det passade ju bra! hittade en del fint men blev besviken över att jag inte hittade någon vanlig tröja :O aja, nästa gång!

måste bara säga att jag älskar min praktikplats :D får vara me dpå allt! igår gav jag en subcutan injektion, har delat och gett läkemedel (vilket jag iofs gjort tidigare men ändå), gett sondmat genom en PEG (slang direkt in i magen där man ger flytande mat om patienten inte kan äta) för första gången och även läkemedel genom PEGen :D har hjälpt en patient med andningsträning, en annan med gå- och cykelträning, gett CPAP behandling (man sätter på en mask på patienten som blåser luft, på så sätt blir det lättare för patienten att andas och lungorna blirinte ihopsjunkna), sattit på ortoser, dokumenterat, blivit tilldelad en egen patient som jag ska ha ansvar över, vart med vid omläggning av en fistel ovs, jag kan fortsätta ett tag :D

dagens inköp

vit skjorta och en bustier :D till detta kan man ha höga jeansshorts...



...eller vanliga jeans



hittade även ett fodral med transparent tyg på sidorna :D (och nej, jag är inte gravid, jag hade nyss ätit :P )





Kommentarer
Postat av: Anonym

Var kommer dina höga jeansshorts ifrån?? :)

2010-03-09 @ 11:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0