otur

kom hem i tordags efter en dag full med otur :P eller ska man kalla det klantigheter kanske?

1. skulle fixa kaffe på jobbet men det fanns inget kaffe kvar i burken så jag skulle hälla i nytt. häller i kaffet och börjar sedan leta efter decilitermåttet. kommer på min själv att jag glömde ta ur det från burken innan jag hällde på mer kaffe.

2. slevar upp gröt och häller på mjölk på en tallrik för att ge en boende frukost. när jag är på väg till bordet stannar Gunilla och pratar med mig. vi avbryts av att jag häller ut mjölken från tallriken på golvet - gunilla torkar upp.

3. samma skål med gröt ställer jag ner framför en boende. hinner bara vända mig om för att höra att denne skrattar och säger "är det meningen att jag ska äta detta med knif och gaffel?" DOOH!

4. jag ska på lunch och häller äpplejuice i en mugg men är för snabb med att dra bort handen och har fingrarna kvar i örat (på muggen) vilket resulterar i att jag sölar på golvet och på köksbänken.

5. till fikat så ska jag hälla upp en näringsdryck. häller nog lite för fort och hälften rinner utanför glaset, ner på min hand för att sedan droppa på golvet.

i det här läget så skrattar arbetskamraterna åt mig :P "är det sista dagen idag eller?" "har du redan slutat?" haha!

6. resväskan är färdigpackad och jag ska ut genom dörren för pappa ska köra mig till gbg där jag ska med bussen. kommer inte ens över tröskeln till ytterdörren så står jag där med handtaget till resväskan i handen, bokstavligt talat. väskan var för tung så handtaget höll inte.

7. väl framme i lkpg så ställer jag mig vid bussen som ska till ryd, dock har den inte kommit än. ställde ner resväskan, dataväskan och handväskan. lägger mobilen på resväskan ifall gustav skulle ringa för han va på väg dit. står precis vid trottoarkanten så när bussen kommer står jag nån decimeter från dörren och tänker att jag måste flytta på mig. tar upp handväskan och dataväskan och tar tag i resväskan och börjar rulla den. kommer ni ihåg vad som låg på den? för det gjorde uppenbarligen inte jag :P jo mobilen!

hade dock lite tur, det blev inte ett märke på telefonen :D

jag har spenderat hela helgen med min älskling :D det har vart så skönt! skönt att veta att det inte gör något nu idag när han åkt till mjölby för vi ses snart igen :D kanske imorgon och inte om 2 månader!

är så stolt över honom också för imorgon så ska han börja plugga upp sina betyg för att sedan skaffa sig en utbildning :D

kan dock inte undvika att tänka "om ändå jag också kunde få läsa dom ämnena igen" med tanke på att det är rena barnleken om man jömför med hur hårt man har det på universitetet :O

nej, nu är det dags att sova. bjuder på en bild från sista partykvällen i thn, en av de roligaste kvällarna jag haft med några av mina fina vänner! den får dock bli på mig för jag vet inte om dom andra vill göra sina bilder offentliga :P haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0