film

pratade med gustav förut en stund. han rekommenderade en film som jag borde se, dock så kom jag inte på vad det va den hette men jag kom ihåg att han sa att den vann många Oscars på oscarsgalan iår så jag googlade och fick fram en lista på alla vinnare. Filmen hette The Hurt Locket så jag laddade ner den :)
råkade även se kategorin Bästa långfilmsdokumentär där The Cove vann, så jag laddade ner den med med tanke på att jag älskar dokumentärer :D

började med ett kolla på The Hurt Locket och jag måste erkänna att den va sådär. en film man ser en gång men inte mer. samma var det med Slumdog Millionare som vann massa Oscars förra året :S varför vinner kassa filmer fina priser? aja iallafall.. sara kom över för att se dokumentären med mig.
den handlade om japans slakt av delfiner :O kan verkligen rekommendera er att se den, riktigt sevärd! helt klart en bra dokumentär! man kan ju tycka att om dom måste döda så många delfiner så kan dom ju döda dem på ett värdigt sätt och inte sticka vassa pinnar i dom och låta dom simma tills dom förblöder :O fy! The Cove alltså.

nu tänkte jag sova. blir lite plugg imorgon + löpning med sara :)

göd natt!

Kommentarer
Postat av: linda

hallå sofia.... slumdog är ju fan skit bra!!

2010-04-09 @ 23:51:37
URL: http://reopa.blogg.se/
Postat av: Sandra

Slumdog är ju sjuktbra! Du måste ha missat något när du såg den om du tyckte den var kass, se den igen!

2010-04-10 @ 19:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0