trött

tänkte börja med att svara på en anonym kommentar om min outfit igår :) tröjan har jag köpt på Gina Tricot och den finns i flera olika färger.
Man hittar alltid något när man går in där tycker jag :D

gick upp tidigt idag för att åka till norrköping och gå på min första föreläsning :D den handlade om läkemedel. kändes som jag skrev en hel uppsats :P fanns massa att säga om läkemedel, föreläsningen va 3 timmar och hon hann inte med allt :O
eftersom dom från lkpg skulle vara med också så behövde vi en stor lokal och föreläsningssalarna på campus va upptagna så vi fick vara på vårat kårhus. nackdelen va att vi bara fick varsin stol men inget bord (svårt att skriva fort då), sen fanns det ingen tavla som hon kunde skriva ner vikta saker på, vissa ord tex. och sen hade hon overhead och inte powerpoint så den där "halsen" med lampan och spegeln på var ivägen hela tiden.

när den va slut så gick jag till clinicum för att prova kläder som vi ska ha på fördighetsträningarna, det är vanliga sjukhuskläder. allt ska vara så verklighetstroget som möjligt så man ska sprita händerna å allt där inne :)

efter det bestämde jag att jag skulle gå till biblan och skriva ut lite föreläsningar så man kan hänga med bättre om man redan har föreläsarens bilder framför sig. synd bara att allt som alla andra kommer åt som tillhör våran kurs inte finns med inne på min sida än :O ser bara dom gamla kurserna där inne just nu.
kan ju inte maila eller ringa dom som har hand om det för det är nya lärare och deras mail och nummer finns såklart där jag inte kommer åt :O såvrt att fröklara men vi har som en hemsida där allt det material som vi behöver finns men den hemsidan är inte uppdaterad för mig :S
ska prata med hon som är kursansvarig när vi ska hämta ut våra FASS böcker på torsdag.
jag har alltså ingen aning om vad vi ska ha för böcker ens för det har kommit en ny lista så jag hoppas att dom jag redan beställt från den gamla listan är med på den nya!

sara och zandra kommer hit sen med :D kul!

har tagit bort mina stygn nu med trots att det bara gått 8 dagar. det ska gå minst 10 men ssk på avdelning 6 sa att jags kulle ta bort dom idag men jag tror hon räknade fel. men ssk på vc sa att det såg jättebra ut och undrade om dom suttit i 14 dagar :P jag sa att jag inte visste för annars kunde jag ju riskera att bli hemskickad igen :P jag menar, ser det bra ut så gör det väl inget om dom tas bort 2 dagar för tidigt?

dom ringde från sjukhuset förut med. blev jätteglad för jag trodde dom hade fått provsvaren, vill ju inte vänta längre! men dom ville bara fråga hur det va med mig efter operationen. jättesnällt att dom ringer och frågar men nu när jag väntar på ett samtal från dom om något som jag tycker är viktigare så blir man lite besviken :P

det blir ett långt inlägg dethär :P iallafall..

får se om vi får upp tavlan idag, hoppas det. berättade ju att det skulle sitta två smala avlånga på varje sida om den stora. i dom så ska det sitta 5 stycken småkort, alltså 10 stycken. jag vill ju att dom småkorten ska föreställa stadsmotiv eftersom den stora gör det så dom passar in. men jag gjorde så att jag sökte på kända saker från olika städer istället :D så det kommer sitta en bild på venedig, operahuset i sidney, mount rushmore, washington DC, world trade center med brooklynbron, big ben, towerbridge, golden gate, brandenburger tor, colusseum, frihetsgudinnan och notre dame :D blev det 10? aja, ni fattar poängen :D dock passar ju inte mount rushmore in så bra men den är så ball!

ni kan få några smakprov :D (alla bilder kommer bli svartvita)

brooklynbron med world trade center. (hade det inte vart komiskt att ha en bild på tornen med rök? :P)




brandenburger tor under andra världskriget. till höger ser man muren.




goden gate bron




sen tänkte jag att det är lika bra att lägga upp en på mount rushmore med, tror inte så många vet vad det är när dom bara hör namnet men när dom ser bilden så trillar poletten ner :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0