plugga

håller på att plugga lite nu men det är krångligt. vi ska bland annat ta reda på vad det finns för lagar att tänka på när man administrerar läkemedel och det är svårt. det finns ju en lag som heter läkemedelslagen som man självklart ska tänka på men finns det någon mer? har försökt söka och leta på massa sidor men hittar inget. sen ska vi också svara på vad man som ssk bör tänka på rent allmänt när man ger ett läkemedel men det hittade jag inte heller nånstans så jag skrev ner sånt som jag själv tycker är självklart så får vi se på basgruppen på torsdag vad dom andra har svarat. jag är nog sämst på att använda internet som sökmotor.
hmm, det kanske står något om det i mina omvårdnadsböcker? får ta och kolla upp det.

tror vi ska åka in till linkan snart, igen :P gör vi annat än åker dit? man får passa på nu när mamma är här för gustav brukar aldrig vara så sugen på att åka dit.
på tal om gustav så ska vi gå på bio när han kommer hem, måste ta och kolla upp vad dom filmerna jag vill se heter, vet 3 stycken redan nu men jag vet bara vad en heter, flickan som lekte med elden. det är fortsättningen på män som hatar kvinnor och den har premiär den 18 september :D måste se den!
sen va det 2 andra som dom visade innan Beck som jag vill se också, den ena hade premiär den 4e så den går redan :)

om man skulle ta och göra sig iordning då :D

XOXO

ps. jag är inte ett dugg avundsjuk på att gustav ska åka iväg och snorkla i medelhavet idag, inte alls! ;)


har ni inte sett män som hatar kvinnor än så gör det! sjukt bra film!


Kommentarer
Postat av: sara

är inte HSL en lag som sjuksköterskor går under? har fö rmig att dom är det på tallbacken och undersköterskorna går under SOL

2009-09-06 @ 15:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0