glada nyheter!

idag har jag och nicole jobbat med våran raooprt och vi har typ all fakta så nu är det bara att börja skriva :D gött! färdighetsträning har vi haft idag med, vi har tränat på att sätta PVK nålar, skitkul! :D har även blandat iordning dropp och sattit på droppaggregatet på droppåsen :D kan igentligen inte fatta varför det är så kul men det är det :D

vi har även fått reda på vart vi ska vara under våran VFU (praktik) denna terminen. alla ska ju vara på varsin vårdcentral men vilken har varit nervöst, man vill ju inte pendla längre än till nkpg och dom som bor i nkpg är lite lata och vill inte pendla alls :P
men som tur är så tog dom hänsyn till vart man bodde så dom som redan pendlar fick en vårcentral i centrum mednas dom som bor i nkpg har lite längre till sin vårdcentral :D
jag fick alltså en central vårdcentral som tydligen ska ligga vid Spiran, kanon, det vet jag vart det ligger. måste dock kolla på en kart först ändå :P

en annan kul nyhet jag fick idag när gustav ringde va att jag fått brev från sjukhuset igen, denna gången om min port-a-cath :D den ska jag nämligen få ta bort om en vecka :D wii! synd bara att jag missar får färdighetsträning om sondsättning :S inte bra med tanke på att jag kan bli examinerad på just det. men jag får ta hjälp av mina vänner och fråga hur man gör och så får jag träna på det efter skolan nån dag :)

gjorde ett storkok med pasta förut så nu har jag tre matlådor denna veckan :D lite tråkigt att käka samma mat i tre dagar bara men men, kommer ju gå heldagar i skolan hela veckan så..inget att göra åt.

sen måste jag påpeka att jag är avundsjuk på mamma med som just nu befinner sig i finland! :O den jäveln åkte utan mig :P
jag vill ju också hälsa på mormor, morfar, morbror och kusiner! fusk! men jag ska allt dit snart jag med :D antingen över nyår eller vecka 3 nästa år :D eller det är vad jag planerar nu iallafall men man vet ju aldrig.
jul ska jag iallafall spendera med gustav iår eftersom kim kommer hem så man får ju passa på att träffa honom med när han väl är hemma :D ska bli kul att se han igen.

jag och gustav har beslutat att vi inte ska käka godis, chips eller annat onyttgt förrns på lördag, önska oss lycka till :P brukar bli godis varje dag annars men det ska nog gå bra :D idag har vi klarat oss.

nu ska jag se idol.

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0