operation

hade tänkt att börja plugga lite, måste dock låna böcker i biblioteket så jag kan svara på allt på rätt nivå denna gången :) dock kan jag svara på en del av det vi ska kunna till torsdag så jag ska börja med det.

bedövningen började släppa förut så det gjorde bara ondare och ondare så när vi kom hem från gustavs mamma så tog jag en panodil, tror den hjälper lite. var tvungen att lägga om vid såret, det hade blött en del men nu ser det bra ut igen :D

tog ju som sagt ur min port-a-cath förut (om ni inte vet vad det är så googla, jag orkar inte förklara). var på sjukhuset kl 8 och gick därifrån kl 11 så det gick fort :D gött att slippa sitta där hela dagen.
hade inga förväntningar på dagen, trodde det skulle bli som när dom satte in den men icke! när dom satt ein den fick jag så mycket lugnande att jag somnade så jag kommer inte ens ihåg nått efter operationen typ :P idag fick jag inte en enda tablett :O snacka om att jag var nervös för att det skulle göra ont! blev inrullad i en operationssal men jag fick inte lägga mig på nån steriliserad säng utan låg kvar i den vanliga sjukhussängen.
bedövningen gjorde ganska ont. tror dom anvönde en sån dör rosa uppdragningskanyl så det är inte så konstigt :S för er som inte vet vad det är så är det den största kanylen som man drar upp läkemedel med och som man använder till intramuskulära injektioner, dom andra kanylerna är mindre (så ni som är rädda för sprutor kommer svimma när ni ska ta vaccinet mot svininfluensan, tror den ska ges intramuskulärt, alltså med största sprutan, moooahahahaha! *host* mamma *host*, hihi)
dom la även sånt där blått grej runt där dom skulle operera, ni vet sånt som man ser på tv så man bara ser såret? aja, iallafall. först tog han 5 ml med bedövning, sen ville han ha 5 till, sen väntade vi lite och sen sa han att han nog skulle ge lite till så sammanlagt blev det 15 ml, ganska mycket men det är ju bara bra :D för att kolla så bedövningen hade tagit så stcka han mig med något, såg inte vad det va men det kändes såklart inte men ändå va jag livrädd för att det skulle göra ont :O kände inte ett skit under hela operationen, bara när han drog ut katetern som satt i artären. sen när allt va klart så fick jag se den med :D den va vit och blodig, ballt!!
vi skämtade om att vi skulle haft en spegel i taket så jag med kunde se. fast jag hade faktiskt velat se på riktigt :D hade ju vart hur coolt som hellst!

när jag va klar så kom sara och pappa och hämtade upp mig. vi åkte till tornby och kollade lite, käkade på Chili gjorde vi med :D på tal om mat så ska vi nog äta snart igen, skeppargryta med potatis :D

innan jag börjar plugga så måste jag lägga upp bilderna från kravallen :D haha!

här är 3 före och efter bilder:

FÖRE



EFTER

på den här syns det ingenting :D


men på den här ser man vart slangen gått, iallafall en liten bit men bara om jag kollar på sidan men det kanske försvinner :)



Kommentarer
Postat av: Frida

Hej igen.. gick lite snabbt att skicka den förra kommentaren.. är du frisk nu? från cancern? trodde de att din thymus hade med din cancer att göra?... du behöver inte svara om du tycker det är jobbigt. hoppas du är frisk nu! du ser frisk o glad ut iallafall.. :) Kram

2010-07-03 @ 02:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0