vapen

alltså, amerikanare! finns det nått dummare folk, egentligen? om jag har fattat det rätt så kan vem som hellst skaffa ett vapen i USA och förvara hemma. Detta för att dom är så rädda för allt och alla och vill skydda sig. Klart man blir rädd för alla om man vet att den personen bär ett vapen för nästan alla hem i USA har vapen och det är inte bara ett.
Därför kan jag bara inte känna medlidande när jag läser dethär i aftonbladet. jag menar, när ska dom lära sig?
Vem fasen gömmer sitt vapen under sängen när man har barns om är 2 och 3 år?! det är ju som gjort för att dom ska hitta det :O dom kryper ju runt på golvet! och ska man ha ett vapen för att skydda sig själv om det tex blir inbrott så ska man väk ha det där det är lätt till hands? man ska väl inte böka sig in under sängen för då är man nog redan död. som sagt, amerikanare!

kolla på Bowling for Columbine High, en dokumentär om vapen i USA, helt jäkla sjukt! dom vuxna lär sina barn att skjuta och tar med dom till skjutbanor där dom får testa på sånt som man bara ser i krig typ :O
sök på bowling for columbine så hittar ni den i olika delar på youtube. kan verkligen rekommendera den!

Kommentarer
Postat av: Anonym

det beror på vilken delstat man är i USA, som man får skaffa det hur som helst alltså :)

2009-05-29 @ 13:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0