lön!

5 i 11 imorse kom jag på att det va kl 12 jag skulle träffa min basgrupp och inte kl 13 :P visste iofs hela tiden att det va kl 12 men ändå va min hjärna inställd på att åka in så jag skulle vara där i tid till kl13.
alltså, 10.55 kom jag på att jag skulle åkt 10.48 :P springer in i sovrummet och bokstavligt talat sliter av mig myskläderna och på med en klänning (som jag som tur va tog fram igår) och sedan springer jag in i badrummet, på med mascara och lite puder, sen ut i köket, slänger ner skolgrejerna i väskan och på med skorna och ut genom dörren utan ett ord till barro :O han måste undrat vad fasen jag höll på med :P han som tur va med tåget 11.08 så jag kom bara 5 minuter försent :D
vi kunde dock gojrt seminariet bättre men godkända blev vi iallafall, gött det!

kom hem till regn i mjölby :( träkigt. mötte linda, carro, eneida, david och tuva på stationen. stannade och pratade lite och jag och linda bestämde att vi skulle ta en fika nu i helgen och det tycker jag vi gör rätt i :D det va länge sen vi fikade nu ju! fy skäms på oss ;)

kom hem och hittade 2 brev till mig, ett från folksam om hur mycket dom ska dra för försäkringen på barro eftersom dom höjt den med 10 kr/mån.
det andra brevet va från trollhättans stad, konstigt tänkte jag men jag tyckte att det va ännu konstigare när jag öppnade och såg att det va en lönespecifikation :D hade tydligen "innestående komp." och ska få 1766 kr imorgon :D vilken glad överraskning!
så jag bestämde att jag inte skulle spara något för nu har jag levt snål för att klara mig nästan hela terminen på halva lånet så denna månaden ska jag leva flott :P moahaha! ska klicka hem ett linna från HM nu tror jag, kanske ett par skor också? eller så åker jag in till stan och kollar efter skor :D har lust att åka nu men jag har träning sen som jag inte ska missa, core idag.

gustav är också glad idag för han får med bra lön denna månaden så äntligen kommer vi kunna hitta på något roligt :D

älskar dig gustav!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Nu får du allt börja tänka om lite vad det gäller skor lilla vän, det är inte länge sen pappa köpte skor åt dig.

Börja spara till en resa istället.

Kram

2009-05-26 @ 21:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0