jobbigt!

shiiiit vad jobbig träningen va! :O efter typ 20 minuter va jag helt slut! och då var det 40 minuter kvar! fattar inte hur jag orkade :P jag lovar, hade jag tagit cykeln så hade jag inte orkat cykla hem så jobbigt va det. tänk er ett jobbigt handbollspass, ungefär så och då är det mer vila i ett handbollspass.
haha, sitter på en handduk nu så att stolen inte ska bli blöt av all svett :P

ska börja plugga snart. tänkte läsa igenom allt jag pluggat på så jag inte glömmer bort. sen har jag bara det absolut tråkigaste kvar, matspjälkningen, cellkommunikation och latinska glosor. kan bara typ hälften och dom kunde jag i princip redan :) det är som att lära sig ett nytt språk ju och jag hatar språk! tänker bara tillbaka på alla tyskalektioner. jag kan inte riktigt förstå varför man inte bara kan använda svenska? jag menar, ska jag flytta nånstans så får jag väl lära mig orden på det språket då, eller? det är svårt som det är redan, behöver inte bli ännu svårare. jag menar, vad har jag som sjuksköterska för nytta av att veta vad spottkörtel heter på latin? dom största organen kan jag väl förstå att man ska kunna men spottkörtlar? väggen som skiljer näsborrarna åt? tunntarmens/magens/tjocktarmens 3 olika delar? ni förstår vad jag menar :P
haha, bäst av allt är ju att jag kan tunntarmens 3 delar på latin men inte fasen kan jag dom på svenska :P nog tjatat om det.

dom i linköping har redan fått reda på sitt tentaresultat från omvårdnadstentan :O och dom gjorde den samtidigt som oss och vi har inte fårr reda på den än, FUSK!! ska gå in och kolla nu om det kommit annars så borde det komma på måndag eller tisdag :D

såg på fortsättningsdokumentären om Juiana Wetmore igår, ni vet flickan som föddes utan ansikte? la upp bilder och skrev om det för ett tag sen här i bloggen. igår fick man se när dom opererade henne så hon fick en kind :)

älskar dig gustav!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0