veterinären

idag har barro vart hos veterinären och fått sitt 1 års vaccin :D han fyllde faktiskt 1 år igår :D vi hann inte fira något igår så när vi åkte från veterinären förut åkte vi förbi Sharpman och köpte ett märgben, ett vanligt ben och lite lyxgodis åt honom :D godiset smulade lite för mycket så det ska han få utomhus. märgbenet är typ slut så nu ligger han och tuggar på det vanliga benet, hoppas han blev glad men det tror jag.

just nu håller jag på med min mp3, ska cykla ut till veterinären igen snart :P glömde hans vaccinationspapper hemma och jag ville inte ha beviset på ett separat papper utan på samma papper som hans stamtavla och där den förra vaccinationen står.
cykla alltså, det är 1 mil dit så det blir 2 sammanlagt. har bestämt mig för att börja springa och cykla ett par gånger i veckan :) vägde mig igår nämligen och såg att jag gått upp 3 kilo :O vart fasen har dom satt sig kan man fråga sig då för jag kommer fortfarande i samma klader och allt sitter som vanligt, konstigt! är dock medveten om att jag varit onyttig ett par veckor nu så godis åså som jag ätit nästan varje dag ska jag hålla mig till helgerna ett tag fram över nu. och det där med cykeltyrerna och löpningen kommer jag nog ha tid med fram tills nästa tentaplugg :D ska bli skönt att träna igen, har saknat det. man får ju världens känsla av välbefinnande efter :D

tenta imorgon då. förhörde mig själv och jag kan all fakta och teori så det känns så meningslöst att plugga på ett sätt men om jag inte pluggar så får jag dåligt samvete. även fast jag kan all fakta och teori så vet jag inte om jag kommer klara den för den är inte uppbygd som ett vanligt prov med frågor man ska svara på utan man får en artikel, det är det enda man får. sen ska man själv reflektera över den, göra fria associationer och utifrån dom göra problemområden som man sedan ska göra egna frågeställningar över :O skitsvårt. eller det är inte svårt att komma på frågor utan det svåra är att komma på BRA frågor som är tillräckligt djupa så man kan svara på frågorna utifrån den fakta man pluggat in. det låter kanske lätt men det är skitsvårt! sen ska man tillämpa svaret på frågorna man gjort på artikeln man får. svårt att förklara men när vi gör dethär i grupp och kan diskutera med varandra så är det lagom svårt men när man suttit hemma med egna scenarion så har man suttit, iallafall jag, i kanske 2 timmar för att bara komma på EN fråga :S jaja, nog om detta, det kommer nog gå bra annars finns det ju som sagt omtentor.

nej, tillbaka till pluggandet nu då och sen en cykeltur..

älskar dig gustav!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0