värre än västtrafik!

var i skolan förut. när jag åkte va det snustorrt ute och 2 plusgrader så jag drog på mig mina nya pumps och vårjackan :D skitglad! sen när basgruppmötet va slut så snöade det och va iskallt! inte alls kul att ha dom kläderna på sig då :S
tog bussen hem till sara för att hämta mina grejer som jag lämnade i lördags. sara kollade när bussarna gick och jag skulle ta den som gick 17.20 från ryd så jag gick från sara vid 10 över. jag väntar och väntar och väntar, klockan blir 20 över, snart tänkte jag, klockan blev 25 över, då började jag bli irriterad. klockan blev halv och mitt tålamod va slut! då kom det en buss åt andra hållet påväg till vändhållplatsen, antagligen den som skulle gå halv. klockan blev 35 över och ingen buss! där stog jag med min vårjacka i snön och höll på att frysa ihjäl! sen kom bussen typ 20 i vilket va jävligt sent för mitt tåg skulle gå 10 i 18 så det missade jag ju såklart!
jag som trodde att det inte kunde bli värre än vad västtrafik brukade vara i thn :O men där hade jag fel! kom fram till stationen och kollade på tågtavlan av en slump och såg att pendeln med va sen. verkligen inte min dag. vrålhungrig va jag med, inte alls kul!
när jag kom hem va fötterna som is. som tur va så hade jag ett par andra skor hos sara som jag bytte till men det va ju inga vinterskor direkt :S kallt va det på tåget med, försökte värma händerna vid elementet men det hjälpte ju inte! usch!
nu hade ju jag ingen viktigt tid att passa men tänk om jag skulle med att annat tåg till tex stockholm. man planerar ju att ta en buss som är anslutande till nästa man ska ta och om den inte kommer då? varför har dom tidtabell över huvud taget?! det är inte första gången detta händer! flera gånger i veckan är bussarna sena! östgötatrafiken borde ha en tabell med 5 minutersmarginaler, för det händer ju att bussen är för tidig med. eller så skippar dom tabellerna så får man chansa!

nu ska jag kolla på tv, imorgon blir det råplugg! gustav har förhört mig nu så jag vet ungeför vad jag kan och vad jag inte kan, nu vet jag vart jag ska börja imorgon :D
ledig är jag med så jag har hela dagen på mig att plugga. ska bli skönt att få massa gjort. har en del att göra utöver tentaplugg med :S

god natt

älskar dig gustav!

Kommentarer
Postat av: terri

ellre så gör dom som de är här att de går minst var 10onde minut;) hihi. nerå skönt att du kom hem tillslut fajpaj:D

2009-03-02 @ 20:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0