bussfanskap!

fan, det snöar ute. inte mycket men ändå, det snöar! när ska det bli vår så man kan ha pumps och vårjacka?!

igår va vi hemma hos jonas igen :) jag hade jättekul! äntligen kan man känna den där gemenskapen med alla och slippa tänka på att man inte får bli sjuk, ovärdeligt! :D
så idag på bakisdagen (är dock inte bakis som tur är) så ska jag inte göra ett skit. eller jag ska nog kanske plugga en stund även fast det känns som jag kan allt men man kan alltid plugga lite till ändå, har ju tenta på onsdag. Sen om jag orkar så ska jag gå och köpa pzza :D orkar inte stå och laga mat idag.

vet inte riktigt vad jag ska skriva faktiskt.

haha, en rolig sak som hände igår, eller roligt va det kanske inte, inte för mig iallafall men dom jag berättat för skrattar :P jo, jag satt på bussen från stationen i lkpg och skulle till skolan för vi hade bokat ett grupprum där så vi kunde plugga tillsammans. jag brukar alltid gå av vid US maskincentralen så när rösten på bussen ropade upp namnet så tryckte jag på knappen men inget hände så jag tryckte igen och det hände fortfarande ingenting. så jag trycket 10 gånger till utan resultat. så jag vände på mig och tryckte på knappen bakom men det hände inget på den heller :O började få panik, min busshållplats kom närmre och närmre. så jag tog nästa knapp, inget. nästa knapp, inget. tillslut åkte den förbi där jag skulle av :O vafaan tänkte jag men det är ju inte långt till norra entrén så jag fortsatte trycka på alla knappar jag kom åt där bak i bussen men det hände inte ett skit :P så tänkte jag att det är säkert nån som ska på vid norra entrén då kan jag passa på att gå av men icke! då tänkte jag att jag va tvungen att gå fram till busschaffören och säga att jag skulle av. testade lite knappar på vägen och tillslut hittade jag en som funkade :D tyvärr så var vi framme vid södra entrén då :S så jag fick gå från södra till norra, tur att jag vart där så många gånger att jag hittar innevägen :D sen fick jag ta kulverten från norra till HU :D då var jag glad att jag hittar i kulverten med! hade ju frusit ihjäl på halva vägen om jag gått utomhus och runt hela sjukhuset, hade min vårjacka på mig, optimist som man är :D

busschaffören va inte heller den bästa :S när jag gick på bussen så satt han och gäspade och under resan så såg man i spegeln hur han hängde med huvudet i handen och armbågen på knät och det såg inte ut som han hade koll på trafiken för 5 öre :O sen vid trädgårdstorget så va det 2 som skulle av men inte fan öppnade han dörrarna åt dom utan dom fick knö sig av när alla andra skulle på längst fram. man tycker ju att dom borde sköta sitt jobb, jag menar, hur svårt kan det vara att köra buss och öppna och stänga dörrarna när folk ska av? jaja :P

tänkte lägga upp bilder från helgen på bdb nu med :D

älskar dig gustav!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0