norrköping

då har man börjat i norrköping igen då. kan inte säga att jag trivs så jättebra där tyvärr men jag får väl ge det en chans :) idag hade vi genomgång av kursplanen och sen lite genomgång av färdighetsträningen. ser verkligen fram emot den!! vi ska ha med oss egen mat när vi ska mata varandra. fast, flytande, kall och varm ska det vara så man får testa på lite olika. sen när vi ska tvätta varandra ska man ha med tvål handduk, deo, smink (killarna ska ha med rakhyvel) så ska vi tvätta varandra på överkroppen och i ansiktet och sedan ska tjejerna sminkas och killarna rakas :D skitkul ju! sen ska vi lära oss massa annat på färdighetsträningen och det ska man vara påläst till alltså behöver jag mina andra böcker nu! har bara fått en men jag ska ha 4 till men dom va slut på förlaget så dom skulle skickas när dom kom igen, vilket blir snart hoppas jag! hämtade min andra bok för 2 veckor sen eller nått.

imorgon går jag 8-15 vilket betyder att jag måste upp kl6 för att hinna med tåget 6.50, segt! man blir så trött på tåget på mornarna men jag vill inte somna för då vaknar jag väl nån annanstans :P

just nu har jag tagit en paus från mitt storkok. hade 2 cremefraicheburkar som jag behövde göra något med innan dom blev gamla så jag har fixat korvstroganoff på den ena burken. den andra gjorde jag sås av som jag ska ha till fisk och potatis. fisken är klar så det är bara potatisen kvar, det tråkigaste med andra ord. ska börja med den när jag är klar här.
lovar att lägga upp lite bilder sen när potatisen står på spisen :D

måste bara berätta 2 roliga saker :D mamma och stefan va ju här i helgen. så igår va vi uppe i parken och kastade pinnar med barro, tror jag skrev det. söligt va det i gräset iallafall så han blev rätt sketen. vi ställde oss och pratade lite och lät barro springa runt själv så ställde han sig kanske 2 meter från oss och kissade och då sa mamma "men gud vad smutsig du är barro" och precis då hade han kissat klart och sprätte upp jord på mammas byxor, haha! ni vet sådär som hundar gör när dom har kissat och bajsat? dom liksom kraffsar för att sprida lukten eller vad dom gör. barro gör inte så jämt bara ibland. det roliga va ju att precis när mamma sagt det hon sa så skvätte han lera på hennes byxor, haha! precis som att "jaa, nu är du med skitig" vi fick oss ett gott skratt :D

den andra roliga saken är mormor :D hon är ju för skön alltså! för att tag sen så hade morfar klättrat upp på stegen för att tvätta utsidan av fönstren på övervåningen på deras hus men å trillade han ner :S han klarade sig som tur va oskadd :D men så har han sagt till mormor att han inte klättrar upp på stegen igen.
så kommer vi till det roliga. mamma hade vart i bastun och skulle ta en dusch. när hon stod i duschen hörde hon något som lät konstigt. när hon va klar så lät det fortfarande och hon undrade vad fasen det va. så hon gick ut och där stod kurt och kollade upp på taket så hon kollade hon med och vem ser hon inte då? jo mormor, 82 år, sitter på taket och skyfflar ner snö, hahahahaha! hon ville att det skulle bli lättare för sotaren att ta sig upp :D hon är snäll min mormor! tänker på allas bästa utom sig själv :D hon sitter aldrig still för hon servar alla med allt man kan tänka sig. puls på typ 150 har hon med, oja, vi har mätt. hon blev ju inlagd när vi va där gången innan när vi va där i julas just för att hon hade hög puls. mamma ska skicka en bild på det sen, lägger upp den så fort jag kan :D

potatis då :(

älskar dig gustav!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0