ledig

svar till sara: japp, såg det idag :P lite nervös faktiskt! gillar inte sprutor, eller inte när vi tog stelkrampen i 6an eller när det nu va :P
Svar till mamma: jag beställde en av böckerna igår, den andra står jag på kö för att låna men kanske beställer hem den med, vet inte hur mycket jag kommer behöva den nämligen. och dom böckerna jag beställde för 3 veckor sen fanns inte i lager då och kommer inte komma förrns v 15 :O lite sent vill jag lova för jag behöver dom nu! när jag väl får dom är det dags att tentaplugga.

om ni undrar vad jag pratar om så i svaret till sara så är det vi som ska vaccineras :D skrev det i ett tidigare inlägg att jag undrade om vi skulle vaccinera eller vaccineras och det är såklartt studenterns ska vaccineras för att få ett skydd nu innan vi går ut på praktiken. vi ska skyddas mot hepatit B och turberkolos om vi inte redan är skyddade mot det men det kommer dom kolla.
så som jag fattade det så kommer vi få 2 sprutor mot hepatit B.

har suttit och pluggat hela morgonen men nu är jag nog klar. behöver böcker till resten så det fixar jag imorgon när jag slutar kl 12 :)
ska snart ut med barro och sen ska vi till lkpg och handla. anledningen till att vi storhandlar innan lön är att vi har fått en rabattgrej på 5% på hela köpet på Ica Maxi men den gäller bara fram till den 23e, lite konstigt. jag tar från mitt sparkonto sålänge så det är lugnt.

va på vårdcentralen imorse med för att kolla mina tånaglar som lossnat på hälften men resten sitter kvar och så är dom blå/bruna :S inte alls kul! har klippt bort halva stortånageln nu men resten  vill bara inte lossna. men så sa hon i kassan att det tar tid för en nagel att lossna så jag skulle avvakta lite till och om jag får problem med tårna så skulle jag komma tillbaka.
gick till biblioteket sen för jag behöver låna en bok som vi ska läsa men dom öppnade inte förrns kl 10, typiskt. vi ska läsa en bok som handlar om någon som får en svår sjukdom eller råkar ut för en olycka, sen ska vi se det som ett scenario där vi ska ställa egna frågor och ta reda på om dom fått rätt vård åså. ganska intressant, synd bara att jag hatar att läsa :O

nu ska vi ut med barro.

älskar dig gustav!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0