arg

man blir så arg när man läser sånthär i tidningen. blir oftare och oftare nu tycker jag. ska jag kanske skatta mig som en av dom lyckligt lottade? var det bara tur att dom hittade min tumör? ska man behöva ha tur för att tumörer ens ska hittas? det är ju läkarnas förbannade jobb att hitta sånthär!

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5524178.ab

läste i tidningen förra veckan om något liknande. om en kvinna som uppsökt läkare 10 gånger och träffat 8 olika, alla missade hennes tumör. hon avled kort där efter.
varför sla vi betala skatt för en sjukvård som bara kan hjälpa oss med sånt som är uppenbart, typ, brutna armar/ben osv.


ska försöka sova lite snart. ikväll väntar ett 10 timmar långt nattpass. om nån är vaken inatt så får ni mer än gärna ringa :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0