vårdcentralen

igår blev jag beordrad ett microlax av läkaren, vet inte om jag skrev det igår? iallafall...skulle ringa tillbaka idag för att meddela hur det gick. berättade att det inte hade nån effekt. jag är alltså både stenhård i magen samtidigt som jag är dålig i magen, vilket förbryllar dom på sjukhuset. sjuksköterskan sa att hon skulle prata med en läkare och ringa tillbaka. efter en stund ringde det och nu hade dom kommit fram till att jag skulle till vårdcentralen så fort som möjligt för att ta blodprov och ge avföringsprover :S det där med avföringsprov ville jag ju inte riktigt men måste man så måste man.

just nu sitter jag och väntar på provsvar. dom skulle skicka ivär proverna till lkpg kl 12.30. det dom testade mig för kallas Clostridium difficiele. googlade på det men fattade inte så mycket :S det stog iallafall att man kan få bakterien (eller vad det nu va) om man vistas på sjukhus ofta. sen stog det något om cellgiftsbehandling med. fattade inte om det va smittsamt heller men tror det kunde vara det ivissa fall. då kommer man bli isolerad på sjukhus, rummet ska städas varje dag, nya sängkläder, man får inte hämta mat själv, man ska tvätta händerna hela tiden osv.

fick göra en faecesodling också, där kollar dom efter salmonella och shigella eller kolera och lite till. dom kollar efter tarmbakterier helt enkelt.
skulle inte förvåna mig om det skulle vi sa sig att jag är sjuk igen så jag missar början av skolan!

nu ska vi äta ciabatta med ägg i väntan på provsvar :D

älskar dig gustav!


Kommentarer
Postat av: therese

hahahahha jaaa, men de värsta är att sånna klänningar å all annan rafs å skit fanns ÖVERALLT så fatta inte hur de lyckades behöva leta i fyra timmar:P gamlingar ska inte ge sig ut;)

2009-01-15 @ 14:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0