skolan!

tänkte svara på 2 kommentarer innan jag börjar blogga.
först en anonym om vem linnea är, det är min kusin på 13 år :D jättegrym på friidrott!
sen till zandra :D visste inte att du läste min blogg, kul! Det gick jättebra på sjukhuset, va där halv 9 så jag han hem och ta det lugnt innan nollningen på kvällen :D första kvällen i nkpg va inge vidare men den andra va mycket bättre :D imorgon ska vi köra fångarna på campus, precis som fångarna på fortet :D ser jag fram emot! tänker på dig med gumman! hoppas allt går bra med lägenhet och alla dina grejer! ring så fort det är något, finns här för dig!

som ni har märkt så har jag inte bloggat på ett tag. har verkligen haft fullt upp! just nu skulle jag bara kunna gå och lägga mig och sedan somna på stört och sova tills klockan ringer kl 6 imorgonbitti.

i måndags va det upprop. först till norrköping kl 10.00 och sedan till lkpg kl 14.15. mellan det åt jag lunch med zandra och sara. uppropet till lkpg va på sjukhuset och självklart fanns det inte en enda ledig parkering nånstans så det slutade med att jag fick parkera bredvid en lyktstolpe, hoppas på det bästa och sedan springa till uppropet för att komma i tid. och jag fattar ju nu vad cellgifterna gjort med kroppen, kunde knappt springa utan att känna mig död, på riktigt död!
när jag kom hem va det bara att slänga i sig maten för att sedan hoppas på pendeln till nkpg för nollning :D vi skulle göra tesmnuidinglekar för att lära känna varandra. synd bara att vi inte fick prata med varandra under övningarna utan bara använta teckenspråk :S hur lär man känna varandra då? sen lyssnade vi bara på vad fadderiet och festeriet hade att säga så det va ingen höjdare. gjorde sjuksköterskemössor med, ska lägga upp bild på den när jag hinner :D

igår va det behandling. kollade på gökboet, den va skitbra :D va hemma kl 16.00. då tog jag en sväng med barro och sedan åt jag mat för att sedan ta pendeln till nkpg igen för campusvanding och föreläsning om hur man beter sig på sittning. campusvandringen betod av tipspromenad 4 och 4 så det va mycket bättre än dagen innan :D såg dock när jg kom hem vid 22 att jag haft mitt linne utochinn, pinsamt!!! men jag hade jackan på mig mestadels men ändå :P

idag vaknade jag 4.40 :S gick på toan men kunde inte somna om sen. klockan ringde kl 6 och jag gick upp. åt frukost, snarare tvingade i mig frukost :P s en var det av till skolan 6.48 med pendeln. knökat med folk men jag lyckades få en sittplats :D ganska skönt att sitta på tåget en stund innan skolan börjar. när jag kom fram till nkpg hade jag ca 30 minuter på mig att ta mig till skolan, hitta en toalett och ta min medicin och sedan hitta salen där vi skulle ha föreläsning :D allt gick kanon och jag hittade allt i tid. föreläsningen va jätteintressant, skitkul!
sen hade vi rundvandring på clinicum. där kommer vi träna på att ta blodprover, sätta kateter mm alltså allt som har med patienter att göra :D
sen hade vi rundvandring på biblioteket, inte det roligaste kanska men nu vet jag ju vart det ligger :P

sen blev det lunch, satt med sara och pratade lite. berättade att jag hade cancer, ville att nån skulle veta. hon sa inte så mycket men vad ska hon säga? :P blev iallafalla spagetti och köttfärssås, gott! kaos i elevrummet bland microna under kunch bara men man får väl stå ut :D

efter lunch fick jag reda på att jag va i basgrupp E. en basgrupp är en grupp på 8 elever. vi kommer få problem som vi ska lösa :D patientproblem mm, skitkul! idag skulle vi dock diskutera en ertikel dom hade fått när jag va på behandling. läraren fattade fort att jag inte vart med och var väldigt förstående för att jag inte gjort "läxan" hon fixade även lite info papper som jag inte fått dagen innan :D jättesnällt! alla i min basgrupp va också förstående med att jag inte vart där så dom förklarade precis vad det va dom gjort och vad det va vi skulle göra :D basgruppen hade blivit indelad i 2 grupper på 4 och imorgon ska vi redovisa uppgiften på seminariet :D har fixat läxan idag iallafalla så att jag kan hänga med imrgon :D

imorgon ska jag upp kl 6 igen. först ska vi få prata med ett par sjuksköterskor och ställa massa frågor :D kanon! hoppas jag kommer på nån bra fråga bara! det ska vi göra i 2 timmar sen ska vi ha seminarium och redovisa artikeln, kommer gå jättebra :D alla va verkligen engagerade när vi diskuterade idag :D känns jättebra med den gruppen! alla kommer verkligen ta ansvar.
det bästa är att jag slutar kl 13 :D vilket betyder att jag får lite mer tid hemma innan fångarna på campus :D

nu ska jag fortsätta kolla på top model, tror jag hinner blogga imorgon med :D

älskar dig gustav!

Kommentarer
Postat av: Zandra

Jo, jag är allt inne och kollar ibland gumman :). Låter som du har haft fullt upp :) förstår att du är helt slut.. Skönt att andra dagen gick bättre iaf :). Och att det känns roligt det ni gör :)

Miss you. Puss

2009-01-21 @ 23:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0