skola

hinner verkligen inte blogga längre känns det som :P men då vet man ju att man har vettiga saker för sig iofs.

idag hade vi basgruppsmöte från halv 9 till halv 12. idag började vi med scenarion, intressant! ett väldigt annorlunda sätt att lära sig på :D ska bli kul! tänkte söka lite på internet till det scenariot vi håller på med nu. det är så vi ska lära oss, söka själva efter det vi behöver kunna för att svara på egna frågeställningar :D ingen idé att försöka förklara med på bloggen, ni kommer inte fatta hur jag menar då.

när det va klart så hade vi bestämt att vi skulle käka lunch allihop så det gjorde vi :D några hade med sig mat och några köpte på cellskapet (fyndigt namn på cafeterian på hälsouniversitetet). när vi hade ätit blev alla utom jag och daniel kaffesugna så vi givk till café örat (också det ett fyndigt namn). elin hade gratiskupong för 3 koppar kaffe/choklad eller te så hon bjöd mig på en kopp varm choklad :D jättesnällt! alla fick sånna kuponger första dagen men eftersom det stog stort på "gratis kaffe" och resten med liten text så slängde jag min eftersom jag inte dricker kaffe, puckat!
gick till biblioteket för att söka efter grejer till fältstudien och till scenariot. ingen hittade något till fältstudien så vi kom på en frågeställning istället och ska jobba utifrån den. frågeställningen blev ungefär "hur har äldre det i ljungsbro?"
så gav vi oss själva läxa över helgen att hitta fakta om äldreomsorgen i ljungsbro, fakta till scenariot och att skriva ner svaret på frågorna till scenariot så det är klart på måndag. detta gör att vi är lediga imorgon :D så imorgon ska jag sova ut :D

nu ska jag börja med alla "läxor" sen ska jag börja med mitt förbättringsarbete. förbättrningsarbetet går ut på att förbättra något typ. jag ska bli bättre på att få barro att lyssna på mig :D kanon ju! så jag har ca 8 veckor på mig att bli bättre på att kommunicera med barro :D jag tänkte försöka lära honom nya saker, en ny sak i veckan som vi ska träna på. tänkte frösöka få honom att lära sig lägga sig på rygg på kommando, söka efter godis på kommando m.m. kommer bli kul! det svåra kommer nog bli att hitta tid till det.

älskar dig gustav!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0