sammanfattning 1.

här är en liten sammanfattning av 2008 :D tänkte lägga upp en i bilder med om en liten stund. blir med andra ord inget bak men vem behöver kakor när det finns frukt? :D

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Det gjorde jag. Jag fick min första cellgiftsbehandling. Ingen positiv sak kanske men det är något jag aldrig gjort :P rakade av mig håret, inte så positiv den heller kanske. En positiv sak däremot som jag aldrig gjort men gjorde 2008 va att köpa mig en egen hund och sedan ta hand om den :D

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade faktiskt inga nyårslöften 2008. Skulle tro att det berodde på att jag hade ett året innan som jag lyckades med så jag ville ta det lugnt på den fronten :P

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Min kusin Camilla fick tvillingar :D något som går i släkten tror jag, att få tvillingar alltså.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, och tur är väl det :D jag har haft turen att inte mista någon nära än. mor och farföräldrar är kvar allihop, föräldrar, syskon, you name it!

5.Vilka länder besökte du?
Finland över jul fick det bli men det duger gott och väl åt mig :D

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Något att göra! jag vill inte ligga på soffan och glo hela dagarna mer, det har jag gjort nog mycket nu. Men det blir det ändring på nu, sjuksköterskelinjen, here I come!

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
26 feb (Jag och sara fyllde 20), 9 mars (Barro föddes), 3 maj (vi hämtade barro i örebro), 9 juli (första dagen på min sjukskrivning. tror första behandlingen va den 11 juli, alla andra datum som har med cancern att göra är som bortblåsta, inget man vill komma ihåg) 

8. Vad var din största framgång 2008?
Tror inte jag hade några framgångar 2008. En sak som jag är riktigt stolt över är ändå hur stark jag varit med tanke på allt som hänt! har inte vikt ner mig en enda gång, jag har alltid vetat att allt kommer bli bra!

9. Största misstaget?
Största misstaget va att inte kolla upp knölen på halsen tidigare, vem vet, man kanske hade vart klar med behandlingarna nu då?

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Förutom cancern har jag vart frisk som en nötkärna :D trots att mitt immunförsvar fått lida av alla cellgifter. det måste ju vara beviset på att jag inte är gjort för att bli sjuk?

11. Bästa köpet?
Barro utan tvekan!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Även här måste jag svara Barro, men vart enda öre har vart värt det :D

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
När jag fick beskedet efter CT röntgen att all cancer i princip va borta, vilken lycka! vilken lättnad! Självklart har jag blibit glad för andra saker med, tex att jag kom in på skolan och ska börja plugga till något som jag verkligen vill!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Inte en enda. Låtar påminner inte mig om vilket år det va utan om något som hände när låten spelades i så fall. Inte fan tänker jag på 2007 om jag hör..hmm..kommer inte ens på en låt som va bra då så där är mitt svar.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år
Ledsnare. Har gått miste om en hel del iår som jag inte fått göra pga cellgifterna. Fick ju inte ens steka i solen i sommras :O

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Kan inte komma på något, känns inte som om jag fått eller kunnat göra så mycket mer.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Allt jag har gjort har jag gjort med nöje och ett leende på läpparna :D

18. Hur tillbringade du julen?
I Finland tillsammans med mormor och morfar, kusiner, morbror, syster, mamma och stefan :D

19. Blev du kär i år?
I Barro såklart

21. Favoritprogram på TV?
Greys Anatomy! har alltid vart, kommer alltid att vara

22. Bästa boken du läste i år?
Läsa, vad är det? Nej då, skämt åsido. Den enda bok jag ens gett mig in på är "Att vara Per Gessle" och den kom jag bara halvvägs i om ens det. Böcker är inget för mig!

23. Största musikaliska upptäckten?
Glasvegas

24. Något du önskade dig och fick?
Alla mina julklappar? gills det?

25. Något du önskade dig men inte fick?
Nej, iår hade jag tur och fick precis det jag ville och lite till :D sen önksade jag mig att bli frisk men det får vänta lite till :(

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Mamma och pappa va här så vi firade med dom :D pappa fyllde också år den dagen så vi firade honom med. själva festen va ju efter den 26e.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att inte få diagnosen cancer hade gjort mitt år så jäkla mycket bättre! :D hade redan börjat plugga å allt isåfall. Men men, allt händer väl av en anledning? not..

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Klänning och pumps va helt klart min stil 2008

29. Vad fick dig att må bra?
Min familj och alla vänner! <3

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Varför vara sugen på någon man ändå inte kan få? jag har gustav och är överlycklig för det! <3

31. Vem saknade du?
Iår har jag faktiskt saknat mamma och pappa väldigt mycket. alla kompisar från thn har jag saknat med. tror det beror på att jag inte haft något att göra sen jag blev sjuk, då får man mer tid att tänka på allt och alla.

32. De bästa nya människorna du träffade?
Tror inte jag träffade nån ny människa som jag blivit vän med. Har ju självklart träffat massa nytt folk men jag tror inte frågan menar så :P


jag vet att det står "iår" på massa ställen, men jag tror ni fattar att det är 2008 jag menar :D
nu ska jag börja med sammanfattningen i bilder. Blir dock inga frågor som här utan bara lite bilder med lite bildtext.

hej sålänge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0