lördag

igår va det som sagt dags för fångarna på campus :D vi hade jättekul! iallafall jag :D vi blev indelade i 5 lag. det va blandat ssk och at (arbetsterapeut, stavas detså?). jag hamnade med emelie och emelie från klassen och elin från at, och vilket lag! vi kam på delad första plats :D wohoo!
det första vi fick göra va att leta reda på en halsduk, jag hade en i min väska så del löste sig. en av oss skulle ha ögonbindel, vilket blev jag eftersom det va min halsduk :) smidigast så tyckte vi. en annan i laget skulle sätta sig på en stol framför. det hela gick ut på att jag med ögonbindel skulle sminka henne :P emelie blev den lyckliga personen. men det blev faktiskt bra! dom andra hjälpte mig med vart allt skulle vara så det såg inte kladdigt ut eller nått :D sen fick vi reda på att det inte ens va till tävlingen utan bara en grej som dom brukade köra :P men men.
kommer inte ihåg vilken ordning vi tog cellerna i, men dom andra cellerna va: armbrytning (jag fick äran att bryta arm mot en beatig kille men han tyckte jag va stark så vi fick en ledtråd ändå :D körde lite spex för han med), inte nudda golv, charader i hiss, klättra genom spindelnät utan att nudda, den obligatoriska gåtan hos fadder fora (dock va det gunnar som stog dör uppe på 7e våningen, givetvis skulle vi springa upp för alla trappor!), norsk karaeoke (man får hörlurar och ska nynnan låten som görs för dom andra som sedan ska gissa. enda stationen där vi inte fick ledtåd), sen fick vi ett isärklippt ord som vi skulle sätta ihop som då blev en ledtråd. 2 äckliga stationer hade dom med. den ena gick ut på att ta upp ett äpple som låg i vatten och sedan hitta 2 sockerbitar i en skål med mjöl :P jag slapp :D den andra äckliga stationen gick ut på att knäcka ett ägg mot pannan, den som först knäckte det kokta ägget skulle få göra resten. som tur va så knäckte elin det kokta ägget på första försöket så ingen blev kladdig :D hon skulle sedan fiska upp 3 ord från 3 hinkar med gröt, kräm och makaroner med filmjölk samtidigt som hon bar ögonbindel. hon fick tag på alla 3 :D en annan station va att gå skottkärra. man skulle gå fram till en bunke med massa kinderägg och med hjälp av munnen plocka upp äggen och gå tillbaka till start. i ett av äggen skulle det ligga en ledtråd :D vi frågade innan om man fick använda sin ssk mössa och det fick man om man klarade det. så jag knöt min runt halsen så den hängde framför munnen när jag gick. fick med mig kanske 6 ägg på första rundan och vi hade sån tur att ledtråden va i ett av dom :D
va säkert nån mer station men kommer inte ihåg nu.

finalen gick ut på att komma på ett specifikt ord med hjälp av alla ledtrådar, precis som på riktiga fångarna på fortet :D vi kom på ordet snabbt men det gjorde en annan grupp med. så jag och en tjej från den andra gruppen sprang fram till gunnar samtidigt för att viska ordet och han kunde inte höra vem som va först så det blev lika :D så vi får vårat priv ikväll på fusksittningen. synd bara att jag inte ska dit men jag får fråga på måndag vad priset va :D

tog tåget från nkpg 22.02. själklart va det sent så vi åkte inte förrns 22.12 eller nått. visst, 10 min ör inget men när det är iskallt ute och man är trött så vill man bara hem. va hemma starx efter 23. hämtade barro och gick hem till david. gustav hade gått dit för att partaja lite. va en del folk där. skitkul att träffa alla :D man kände sig verkligen välkommen, fick en kram av alla när jag kom! barro va väldigt omtyckt också. alla busade med han så han hade nog väldigt roligt :D han hade tydligen hoppat upp i ens knä det första han gjorde, haha! och pussade på alla gjorde han med. han gjorde succé ;)
fick med mig gustav hem när jag skulle gå :D vi gjorde makaroner med bearnaisesås när vi kom hem, goooott! sen somnade vi.

låg i sängnen till halv 12 idag nånting sånt. är verkligen heöt slut efter första veckan i skolan :O gustav tog barro även fast han gjort det hela veckan :D så snällt! jag ska dock ta honom imorgonbitti men då tror jag att jag är mer utvilad :D kommer nog lägga mig vid 22 ikväll om jag känner mig själv rätt.

idag ska vi inte göra ett skit, bara ta det lugnt :D blir god mat idag iallafall. fläskfilé med klyftpotatis. längtar redan :P kim ska käka med oss också så det blir trevligt. har lite glass jag ska ät upp idag med :D kanske ska ta den redan nu? jaa det ska jag :P

älskar dig gustav! 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej

Låter som ni hade roligt på campus igår. Hoppas att du börjar trivas bland dina nya vänner.

Kram

2009-01-24 @ 14:30:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0