fastnat

grattis zandra till korridorslägenheten :D äntligen något eget. vet ju att du vill ha en riktig lägenhet men nu har du iallafalla nånstans att ta vägen om du vill vara ensam en stund :D snart hittar du en egen lägenhet med gumman!

började 13.30 idag. skönt att få sova ut! gick dock upp kl 9, kunde inte sova mer så det va bra. gick med barro sen satt jag vid datorn.
duschade, dammsög, dammade och diskade innan jag gick :D måste ju hjälpa gustav när jag ändå inte har ngt att göra och jag är borta hela dagarna.

just nu h¨ller jag på med lite uppgifter som vi fått. en del häften att läsa, lite att fylla i men viktigast är fåran fältstudie. vi har blivit tilldelade ett omr¨de i lkpg och ska beskriva ett hälsoproblem där ungefär så. det svåra är att hitta information om hälsan i just det området :O vi fick ljungsbro. har suttit nu och hittar inte ett skit. har googlat, vart inne på vårdcentralens hemsida, lio, linköpings kommuns hemsida, scb:s hemsida men hittar inget relevant. jo, en sak har jag hittat, en rapport från vårdcentralen om vad dom gjorde under 2007, den ska jag ta med men jag skulle inte tro att den är så bra att ha.

nu tänkte jag läsa igenom lite av häftena, har imorgon på mig med men tänkte ändå börja. imorgon är nämligen föreläsningsdag, har bara föreläsningar på onsdagar i HEL kursen. ni kan ju förså hur det ser ut då, 4 eller 5 föreläsningar i rad :O jobbigt! börjar 9.30 med första och slutar runt 16, vissa dagar är vi inte klara förrns 16.45, hur ska man orka?
som tur är så är dom andra dagarna föreläsningsfria :D

berättade för dom i min basgrupp om cancern idag. känns som en sten har lyfts från bröstet :D dom tyckte det va jättebra att jag berättade. sa till dom att det bara va att fråga om dom ville :D
när vi hade paus sen så va det en kille, daniel, som frågade lite. han hade själv haft cancer när han va liten nämligen. han fick leukemi när han va 6 år och går fortfarande på regelbundna kontroller så han vet precis vad jag går igenom :D så det känns skönt!
sen är gruppen så himmla bra, mycket bättre än min klass (ingen i gruppen är från min klass) vi ska tex käka lunch tillsammans på torsdag :D vilket ingen hade föreslagit om det va en grupp från klassen, då hade man fått klara lunchen själv och ingen hade brytt sig. kommer verkligen trivas dom här 8 veckorna :D synd bara att ingen går i min klass :(
man kanske skulle ansöka om att få byta studieort, det går tydligen men är svårt.

nu ska jag läsa så jag blir klar.

älskar dig gustav!

Kommentarer
Postat av: Zandra

Sara berätta för mig efter att du hade ringt, gud vad skönt att allt börjar eller är bättre nu gumman :). Tycker det var bra och starkt gjort att berätta! Go girl :). Det kommer nog bara bli bättre och bättre nu ska du se :). Tänker på dig <3

2009-01-27 @ 22:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0