20/11

igår va verkligen en lång dag, därför jag inte han blogga något :(
gick upp lite innan 8 och tog en sväng med barro. skulle med tåget som gick 8.48 för att åka in till lkpg och ha introduktion till HEL kursen. introduktionen va på NH där vi i ett par veckor fram över kommer ha våra föreläsningar. lite konstigt tycker jag för det finns inga bord i stolarna framför så man kan skriva utan man måste ha blocket i knät :S

introduktionen höll på i knappt en timme vilket innebar att jag hade 3 timmar att ta död på tills vi skulle mötas i storgrupperna. tog bussen till universitetet och gjorde sara och anna sällskap, eller dom fick göra mig sällskap :D hade med mig mat som jag värmde och åt, synd bara att det va något fel på mikron för det va fortfarande is i maten när jag skulle äta. hann inte värma den mer eftersom jag skulle med bussen in till stan.

skulle samlas igen på quality hotel vid birgittaskolan. där hade vi upprop i storgrupperna. det va 4 inklusive mig från min klass i storgruppen men jag hade aldrig sett nån av dom andra förut, kul! nya basgrupper fick vi med så nu fattar jag äntligen schemat :D
lite synd bara att jag inte kommer träffa min klass på typ 9 veckor. svårt att lära känna dom då tycker jag.

när vi va klara där kl 16 så va det ingen idé att åka hem, skulle va i nkpg 17.30. jag gick till netto och köpte ett äpple och en stor kexchoklad :D och därmed bröt jag mitt nyårslöfte. har kommit på att det är så onödigt, är man sugen på godis så ska man äta godis :D
väl i nkpg så hade vi bokkväll. vi fick tips om vilka böcker som vi ska köpa. vi har alltså PBL (problembaserat lärande) vilket innebär att vi får en kurslitteraturlista på kanske 50 böcker eller mer, sen är det upp till oss att klara tentan med hjälp av dessa böcker. själva idén är att man själv ska kunna välja en bok som är bra för ens egna sätt att lära sig. jag gillar det verkligen inte! själva PBL är väl bra med problemlösning osv men man vill ju gärna veta vilka böcker som är bra och inte sitta och gissa själv.

när vi va klara med böckerna gick vi hem till en tjej och bakade pizza :D smarrigt! hann med tåget som gick 20.02 så jag va hemma kl 21 :D satte mig vid datorn en stund och sedan gick jag med barro. när vi kom in så borstade jag bara tänderna och dök ner i söngen sen, somnade på en gång :D

idag börjar jag inte förrns 13.30 :D skönt! våran basgrupp ska träffas vid campus us för alla hittade inte till dit vi skulle, jag va en av dom :P
vi ska alltså bara vara i basgruppen idag och köra igång med PBL. får väl se hur det går men det kommer bli kul :)

nu ska jag gå in och kolla efter böcker. sen ska jag dammsuga och diska tänkte jag. duscha måste jag hinna med också. pendeln går 12.28 och den får jag inte missa.

såg nu med att den 20/11 kommer new moon på bio :D iallafall i usa men dom ska tycdligen försöka att ha premiären i sverige då med. new moon är alltså twilight 2 kan man säga :D 

älskar dig gustav!

Kommentarer
Postat av: Zandra

Låte som att det är fullt upp för dig gumman :) kanske skönt det med, dagarna går ju lite fortare då med. Känns det bättre med klassen och allt de där nu? Tyckte du var jätte fin i måndags, fast jag tycker du alltid är fin :). Tycker att vi får ta och ses snart :). Å så får du komma och hälsa på mig i min korridor som jag just idag har fixat :). Jag hoppas det blir bra, alltid nått iaf.. hehe men jag tror att det är jag och 7 killar som bor i den korridoren fast det ska nog gå bra, är ju van :P går ju redan ett program med 95% killar så :).

Puss

2009-01-27 @ 16:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0