YEAAAS!

hinner verkligen inte blogga just nu känns det som. dagarna är för långa och går för fort.

igår åkte vi in och kollade när sara spelade match. dom va väl sådär men ledde iallafall :D tyvärr så skadade sara knät igen när det va ca 15 minuter kvar :( hon låg och skrek på planen och allt jag kunde tänka va "fan, inte korsbandet igen!!" ringde pappa och han hoppasde in i bilen och kom så fort han kunde. själv sprang jag ner och följde med när dom bar in sara i omklädningsrummet. 
vi åkte till akuten när matchen va slut och sara lugnat ner sig lite. hämta kryckor hos sara innan bara. på akuten sa dom att det va flera timmars kö till ortopeden och att hon kunde komma tillbaka tidigt idag istället om hon ville och det ville hon så vi åkte hem. 
diskade och plockade undan lite innan pappa kom.

kl 19 körde pappa mig och zandra till statioen så jag kunde åka hem och zandra till erik. 

väl hemma tog jag en promenad med barro och sen blev det tv. erick och mackan såklart och sen beck :D blev en sväng till med barro vid 22.

idag bar det av till vårdcentralen för blodprover lite innan 9. sen gick jag till tandläkaren som va i samma hus, hade tid där halv 10 och som tur va så va det inget hå i tanden :D gööött! har ju sett en svart prick på en tand så jag bokade tid ifall att. 40 kr va det enda jag fick betala och jag som bunkrat upp med 2000 på kontot för jag visste att det kunde bli dyrt :P hon sa att jag skulle börja skölja med flour också efter att jag berättat att jag får ont i en tand när jag ätit godis ibalnd. så kollade hon och frågade om jag åt mycket frukt och det gör jag ju. då hade jag tydligen en frätskada påden tanden av allt surt från frukten. men det ska försvinna med flour :D 

väntade hela skoldagen idag för att få reda på om det skulle bli behandling eller inte. dom ringde lite innan 16 så jag va tvungen att svara på basgruppträffen men dom hade goda nyheter :D :D alla prover va kanonbra så imorgon klockan halv 10 gör jag min sista behandling!!! :D ÄNTLIGEN!!!! kan inte beskriva hur glad jag blev när hon ringde! wooohoo!
fatta hur ledsen jag blivit om det inte blivit något, då hade jag inte kunnat gå med ut i helgen och inget laserdome :O men nu kan jag vara med och som jag ska fira!!! har en champagneflaska som jag ska öppna :D

har pluggat sen jag kom hem typ. har börjat med tentaplugg nu. ska fortsätta imorgon på sjukhuset. 

basgruppen har siktat in sig på att göra klart fältstudierapporten imorgon med :D vi är egentligen lediga då men vi ska lägga ner hela dagen på att bli klara så vi slipper tänka mer på den sen :D skulle va skönt att få det gjort så man har en sak mindre u huvudet när man ska tentaplugga. nästa vecka är vi iofs lediga nån dag + att vi slutar tidigt dom andra så man lär ju hinna plugga en del då.
idag har jag skrivit en egen sammanfattning på vad jag tycker är viktigt att veta om dom olika hälsodefinitionerna, valde ut 4 stycken: holistiska, biocentriska, salutogena och WHOs definition. kan dom redan ganska bra men det är småsakerna man måste plugga in men det ska allt gå bra. sen är det såklart inte bara det kag ska kunna utan en hel del annat men man måste ju börja någonstans.

får se om jag hinner blogga imorgon men det lär märkas.

lycka till med knät sara!

älskar dig gustav!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0