trött

nu har jag äntligen pluggat klart :D har läst en massa och gjort en sammanfattning på en engelsk artikel om ensamhet och depression hos pensionärer.
har gjort ett upplägg för mitt tenta pluggande med. ska börja på måndag och sedan plugga lite varje dag och vissa dager repetera med :D tror det kommer bli bra. så på måndag rivstartar jag med att plugga hälsoteorier, med andra ord olika definitioner av hälsa :) hur definerar du hälsa till exempel?

nu ska jag läsa veckorevyn om det inte är något på tv :) äntligen ska man få ta det lugnt! 4-5 timmars plugg är inte nådigt, nu är jag trött.
det där om att man pluggar ihjäl sig på ssk linjen kan nog stämma. den här kursen är ändå ganska "lätt" så hur ska det bli när man t.ex. ska läsa anatomi och fysiologi? :S alltså människans uppbyggnad och hur kroppen fungerar. ser dock fram emot det :D intressant!
jag ska allt klara 3 år med stenhårt pluggande, sen är jag precis det jag vill vara :D

ska till tandläkaren på måndag med btw. tror jag kan ha ett hål i en tand men det gör inte ont eller nått utan det ser bara ut så. såå jag ringde till folktandvården förut och förklarade. hon tog fram mina tänder på datorn så hon fattade precis vart jag menade och vilken tand :D kanon! det är en utfyllning av en skåra i tanden. ni vet, sånna man får för att det inte ska bli hål. det ser ut som halva den utfyllningen har lossnat. så hon skrev upp vilken tand dom skulle kolla så det blir bara en snabbkoll :D inte lika dyrt heller. hon trodde det skulle kosta 240 bara :D och om det är ett hål måste jag komma tillbaka och då lär det bli dyrare :S håll tummarna för att det inte är ett hål. i så fall är det mitt första. hon jag pratade med lät förvånad när hon såg att jag aldrig haft hål förut :D jag blev stolt!

älskar dig gustav!

Kommentarer
Postat av: Anonym

va? har du aldrig haft hål?? det trodde jag..

men det är nog lättare att plugga på kroppen och anatomin.. vi pluggade ju på hjärnans anatomi och det är ju mycket (många olika delar) men man kan plugga på det som glosor :) det är ju inte diskussionsfrågor direkt, det finns ju bara ett rätt :) jag tycker bättre om att plugga så

2009-02-17 @ 18:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0