söndag

imorse när jag gick upp syndes det att barro vart i soffan och kollat ut genom fönstret. grejerna i förnstret va välta och det va nosmärken på fönstret, haha! han har väl sett nån hund utanför :P hittade honom i soffan aldeles nyss med. jag behövde bara kolla på honom så hoppade han ner med svansen mellan benen och huvudet lågt, han vet så väl att han gjort fel och väntar bara på att få skäll och det fick han med, han ska inte va i soffan när vi inte säger att han får. så det där med att hunder inte kan trotsa är bara skitsnack!

gick en sväng med honom förut men jag fick sova till lite innan 11 innan han väckte oss. mer än så har jag inte hunnit med idag, bara frukost också.

lite om gårdagens sittning då. jag hade jättekul! gick dit med kassa förväntningar om att jag skulle få skittråkigt så det kunde bara bli bättre och det blev det!
vi skulle samlas utanför trappan 17.45 men när klockan blev 17.45 va det bara jag och en till där :S men alla kom bara en liten stund senare. alla fick varsitt glas champagne :D vi skulle ju fira att vi gick från nollan till ettan :D jag satte mig med några tjejer och började prata, trevligt!
och ja, jag bröt min "inte-dricka-under-behandlig-teori", dock blev det inte så mycket, 3 cider under kcällen bara :D trodde faktiskt jag skulle bli skitfull men det kändes som jag inte hade haft nått uppehåll så det va skönt.
bordsplacering va det också. jag hamnade mittemot emelie och brevid julia och helen.

förrätten va jättegod! brykar inte gilla gravad lax annars men denna va tydligen rökt men den såg rå ut ändå. till den fick vi en brödbit som dom stekt i nått smör. låter inte så gott men det va det :)
huvudrätten va för det första kall :O kyckling med citronpotatis och vitvinssås. det hade vart jättegott om potatisen och såsen inte hunnit kallne medan vi väntat på kycklingen.
till efterrätt blev det fransk chokladtårta (kladdkaka) med grädde, eller om ska ska säga som kalle sa (toastmastern) "en sockerkaka som stått för länge i ugnen och glass som togs fram samtidigt som förrätten" haha!

dom gick ju runt och serverade det man hade skrivit upp att man ville dricka till maten. jag ville ha ramlösa men tydligen så va det för "tråkigt" så dom kom och frågade om jag ville ha något annat. jag menar, har jag skrivit upp ramlösa så vill jag ju ha det eller hur?
jag sa till henne att jag kunde tänka mig cider istället. "aa, jag ska kolla om det går" så gick hon och kom tillbaka och sa "neej, du kan inte få cider, det kostar extra" vafaan! jag har betalat 300 som alla andra men dom andra behövde minsann inte batala extra för sina 2 cider eller 2 öl eller 2 glas vin som dom fick till maten. alla vi som satt vid bordet tyckte det va jättekonstigt men men, jag fick ta cola istället.
köpte mig 2 cider i baren under pausen istället.

när sittningen va slut så va det vinterkravall. dom hade afterskitema så dom hade till och med fixat en badtunna som man kunde bara i. dom varnade dock oss tjejer att hålla sig borta från tunnan annars fanns risken att bli iknuffad.

jag och sara tog tågen hem 00.02 efter en mycket rolig kväll!

nu ska jag plugga lite. måste maila mitt svar på scenariot till alla andra.

älskar dig gustav!

Kommentarer
Postat av: Zandra

Fan vad nice med sittning :) vad kul att det var lyckat gumman :). låter som ni hade jätte roligt :). Vi får ses snart babe!!

2009-02-02 @ 19:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0