ledig

ledig idag men basgruppen ville träffas ändå och det höll jag med om. så kl 9 möttes vi på CUS (campus US) för att lägga upp en plan för fältstudien. Kom därifrån med en lista på saker som behöver göras så det ska jag sätta igång med snart. Måste även läsa lite i Socialtjänstlagen om vad det står om vården där, missade det igår. va hemma vid 12 idag, gött! hela dagen till plugg omväxlat med nöje :P har hunnit med att dammsuga och damma (dock inget nöje men det va behövligt), gustav tog barro så det var en bra deal :D

på torsdag ska vi ut på VFU (värksamhetsförlag utbildning). har redan pratat om det men då sa jag att jag skulle till akutkliniken men så är inte fallet. ska fortfarande till vrinnevisjukhuset i norrköping men jag ska till AVA :D :D hur kul är inte det då?! :D det är ju med sånt jag vill jobba med. AVA står för AkutVårdAvdelningen och det passar mig som handen i handsken. ska ju läsa vidare till antingen ambulanssjuksköterska eller intensivvårdsjuksköterska :D då far man nog va med om ett och annat :D barnmorska står högt med men det kan man ju utbilda sig till när man blir äldra och de tunga lyften i ambulansvården blir för mycket, på så sätt får jag prova på allt jag tycker är kul :D
dock så ska vi inte gå bredvid och vara med under en dag utan vi ska i 1,5 h prata med en ssk om etikfrågor :/ får vänta en termin innan det "riktiga" VFU börjar och i ermin 5 och 6 ska vi få driva en egen klinik med riktiga patienter och vi får endast lite stöd av en handledare :D snacka om att jag ser fram emot det!!

nej, nog om detta, tillbaka till pluggandet. tänkte även börja läsa i etikboken idag, hann inte det igår.

älskar dig gustav!

Kommentarer
Postat av: sandy

Oh Gudars hamnade på AVA när jag va ute på Ryhåv och valsade runt och letade efter akutmottagningen. uh folk va ju mer döda än levande.

Men det är ju bra att det finns folk som vill jobba där :D

2009-02-17 @ 15:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0