lång dag

igår blev en låååång dag. började 8.15, var därför tvungen att ta tåget 6.48. började med en kass föreläsning, häll på att somna men det gjorde jag nästan på tåget med. sen förberedde vi frågorna till sjuksköterskan på akuten och efter det hade vi en lång lunch. anledningen till att den va så lång va att inte alla skulle vara i nkpg, visska skulle till lkpg och andra till finspång osv. så man kan säga att jag hade tur som slapp pendla ännu längre :D

14.30 mötte vi upp anna (ssk) på akuten. vi ställde våra frågor som vi trodde skulle ta en timme vilket va tiden vi hade på oss men vi va klara efter 15 minuter så vi frågade lite almänna frågor som är kul att veta :D ett givande och intressant besök! ser verkligen fram emot praktiken vi har v. 16-17 där under 5 dagar :D fast jag ska ju vara på AVA då, längtar!! så från torsdag v16 till onsdag v17 ska vi ut på praktik under 5 dagar, vilket innebär att det kan bli under helgen men vad gör det?

kom från sjukhuset vid 15.20. tog bussen till resecentrum och sen tåget till linköping som gick 16.02 och va framme 16.30. hoppade av för att köpa en termosmugg (ska ta med varm choklad till skolan) och en termometer så man ser hur kallt det är ute och hur varmt det är inne, kan vara bra att veta så man vet vad man ska ta på sig på morgonen :D när jag va klar så gick jag till stationen och väntade på gustav och dom andra, vi skulle till gustavs kusiner som fyllde år. käkade mat och tårta, en massa folk var det där med och småbarn som lekte och höll på, ingen höjdare när man vart uppe sen 6 :S va inte hemma förrns halv 22 :O hade egentligen velat gå och lägga mig kl 21 men jag kan säga att jag stensov kl 22 :D sköönt! sov hela natten och vaknade av klockan så idag va jag inte alls lika trött :D

idag har vi fått information om praktiken men också kurslitteraturlistan för kurs 1 som nästa kurs så fint heter. efter det gjorde vi en sammamfattning av det vi fick reda på igår som skulle vara inne senast 17.00 idag men vi va klara vid 13 tror jag. synd bara att våran grupp inte kunde ladda upp filen i mappen där lärarna går in och hämtar våra färdiga arbeten. vi förökte få tag på folk som hade hand om hemsidan men det va ingen där, jag menar, vem är kvar kl 13 på en fredag? ingen tydligen. så vi mailade sammanfattningen till våran lärare så nu får vi hoppas på det bästa.

vi fick reda på en konstig sak idag med. omtentan till HEL är den 22a april men den 22a aprin är vi på praktik. alltså krockar 2 obligatoriska moment och dom vet inte om dom kan fixa det. gör vi inte tentan får vi göra den i augusti och går vi inte på det där obligatoriska under praktiken så blir vi underkända :O snacka om dilemma och snacka om stor press att klara första tentan så man slipper välja vilket moment man vill göra för det kommer vi antagligen få göra, så jävla kasst! det är som att välja vad man vill ha underkänt i.

nu ska jag göra en till sammanfattning av frågorna från igår fast till HEL kursen. tänkte även fixa en framsida till våran fältstudie :D har inget att göra ändå.

tänkte ta ett par cider ikväll med :D rasmus och gustav och kim ska dricka så jag hänger på :D jag kan verkligen inte vänta längre! känns som jag har abstinens men ändå inte. jag vet att det är så nära nu så jag kan verkligen inte vänta, inte ens tills imorgon när elin ska ha födelsedagsfest.
ska dock tillägga att jag inte sla supa mig redlös utan bara ta 2-3 stycken :D

älskar dig gustav!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0