biopsykosocial - ett nytt begrepp jag lärt mig idag

ska snart börja plugga.

idag va inte min dag. började med att jag kollat fel i tidtabellen och trodde det skulle gå en buss 7.50 från ryd men så kollade jag och den gick 8.02 vilket skulle göra att jag skulle komma sent men jag hade redan missat den som gick innan. fan! tänkte jag. men så ko
bussen aldrig kom när jag stod vid trädgårdstorget och väntade så jag fick ta den som kom 10 minuter senare. oj tänker ni, 10 hela minuter. men det finns ju en anledning till att man tar den som går tidigare, fick nämligen småspringa till basgruppen för att hinna i tid. tänk då på folk som har tider på sjukhuset att passa och så kommer inte ens bussen (bussen jag tar till skolan går till sjukhuset eftersom det är där vi pluggar just nu).

sen kom jag på att jag lämnade plånboken hemma idag "äh, den behöver ju inte jag" men det gjorde jag ju. hade mina 400 kr där i som jag skulle betala overallen med. frågade min basgrupp om nån hade 400 att låna ut tills imorgon (skitpinsamt jag vet! hatar att låna pengar av folk) men det va det ingen som hade, elin hade 200 som jag fick låna tillslut så tog jag ut 200 med. så nu måste jag komma ihåg plånboken imorgon så elin får sina pengar :D och så står jag där med 200 kontant och jag verkligen hatar kontanter! det va ju därför jag glömde plånboken för jag tog med mitt kort och trodde det räckte.

sen va det bussen igen. skulle ta den som gick 16.22 från södra entrén. jag själv skulle på 2 hållplatser efter södra så när klockan va 18 över så började jag gå och det tar bara några minuter. så när jag kommer ner för backen och är nästan framme så ser jag 2an susa förbi :O tog upp mobilen och då va klockan bara 16.21! bussfan skulle alltså inte ens ha lämnat södra entren än. bussa är aldrig i tid, antingen är dom tidiga eller sena.

Kommentarer
Postat av: Zandra

Låter som du inte alls hade någon bra dag idag gumman, blir nog bättre imorgon ska du se :)

Du får ta och komma förbi mig någon dag med innan du åker tillbaka till Mjölby, du är välkommen när som :D!

2009-02-13 @ 00:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0