tågfanskap!

förlåt för att jag svär men nu har det hänt igen! :O

hurtig som jag är så åkte jag in till nkpg för att plugga på min lediga dag tillsammans med nicole och emelie :D strax efter 14 så stressar jag till tåget för folket här hemma skulle fika kl 15 så jag ville såklart hänga på :D typ 2 minuter innan pendeln ska gå så går jag upp på perrongen men inget tåg. tyckte jag va konstigt eftersom det i normala fall redan skulle ha kommit men tänkte att det är väl lite sent. hinner inte ens gå ända bort där sista dörren stannar så hör man i högtalern "vi har ett meddelande om ett inställt tåg. det gäller pendeln till linköping och mjölby. vi ber om ursäkt för att det är inställt men det beror på att det är strömlöst mellan nkpg ich lkpg" huh? nehe, bara att vänta på nästa då.
tavlan på avgångarna för alla tåg va inte vacker, va inte tåget försenat så va det inställt, INGET va i tid :O tåg stog på kö för att få lämna nkpg men utan ström så gick det ju inte.

dom ropade ut flera gånger att det va strömlöst och till slut så säger dom att hjälp va påväg men att dom räknade med KRAFTIGA (verkligen betoning på kraftoga) förseningar och att dom skulle få reda på runt 15 när tågen skulle få åka igen. YAY!! bjällerklang!

strax innan 15 så ropar dom ut att det finns en ersättningsbuss. japp, EN buss. den blev såklart full men jag kom med :D lite synd bara om dom som skulle till kimstad eller linghem (stationerna innan lkpg) för där skulle bussen inte stanna så dom fick vänta.

när vi kom fram till lkpg så gick pendeln som vanligt därifrån till mjölby eftersom det fanns ström på den delen av banan men tågen mellan nkpg och lkpg hade inte kommt i trafik än. rent kaos!

läs om det på denna länken http://corren.se/ostergotland/?articleId=5067287&date=&menuids


igår va det en man som blev påkörd av en buss utanför resecentrum i lkpg. vi åkte förbi en timme efter att det hände och det va massa poliser och ingen hade fått gå av bussen. med tanke på att vi inte såg någon ambulans (som redan lämnat platsen) så trodde jag att det va nån som kastat något för rutan på bussen va spräckt för högt upp för att ha kört på någon, enligt mig, men icke. mannen ligger på intensiven nu. han hade tydligen enligt vittnen sprungit ut framför bussen :S



finns att läsa på corren.se för den som vill.

nu ska vi ta och kila med barro sen blir det lite partaj :D dags att "fira" att vi äntligen har jullov och att jag typ bara har 2 år kvar att plugga :D en tredjedel avklarad! woho! (ska bara klara terminstentan i januari)

Kommentarer
Postat av: sara

jag har TRE kurser kvar, sen har jag en kandidat! TRE KURSER!

2009-12-22 @ 19:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0