Östgötatrafiken

Som ni vet så är det ju ett fenomen att det snöar i Sverige på vintern och därför så fungerar inte tåg och busstrafiken som den ska - samma sak varje år.

igår när jag skulle ta tåget så blev jag väldigt förvånad över att det va i tid till Mjölby och blev bara typ 3 minuter sent till Norrköping :D hade gott om tid på mig att ta mig till skolan så jag funderade på att gå i snöovädret men sen såg jag att 113 bussen skulle gå om 3 minuter så jag väntade. Satte mig på bussen och innan vi är framme vid Noee Tull så slirar den fast - såklart! satt fast på bussen i 25 minuter för busschaffören vägrade öppna dörrarna eftersom dom går utåt och det va på den sidan som alla andra bilar åkte om oss på för vi stog i vänsterfilen. När vi väl kom loss så va jag sen till saminariet vi skulle ha, som tur va så hade dom inte börjat :D

när jag skulle hem sen så tog jag bussen från skolan strax efter kl 16 och va på stationen lagom i tid. Gick ut på perrongen för tåget brukar komma typ 5 minuter innan det ska gå. Kollar upp på skylten för att se vilket spår den ska gå ifrån och ser att det står 16.43 och inte 16.21 som jag skulle åka med. Så hör jag Karin säga hej till mig så jag frågar henne om hon vet något eftersom det är tomt på perrongen som i vanliga fall är full vid den tidenmen det gör hon inte. Vi går då in på stationen och kollar skärmarna där inne. Först ser vi att allt folk står inne och inte ute, smockat! och på skärmarna får vi svaret: tågfanskapet är INSTÄLLT!!! wft! :O inget annat att göra än att vänta. grejen är ju att dom som slutar jobba kl 16 tar ju tåget kl 16.21 vilket brukar vara fullt men nu skulle alla som normalt brukar ta det tåget få ta nästa tillsammans med alla som brukar ta det som alla fick åka med :O ni förstår nog att det va en del folk. och inte heller så var det dubbla tåg utan bara ett enkelt :O alla sittplatser blev fulla så vi stog i mittgången som packade sillar och ändå kom nästan inte alla in i tåget :O
sen när nästan alla gick av i Lkpg så fick vi varsin sittplats jag och karin men tåget blev ju lika fullt igen!
Just det, nämnde jag att det tåget vi väl åkte med blev en kvart försenat till Mjölby, smidigt!

som sagt, i Sverige är snön fortfarande ett fenomen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0