träna

om en timme sticker jag iväg och tränar, kan inte riktigt säga att jag känner för det just nu men det får gå ändå.

var och skrev tenta i norrköping kl 8 imorse. har ingen aning om hur det gick. vi fick 2 problemområden där vi skulle göra en egen fråga till varje. den ena kändes bra, det va om tvättning vilket jag kan :) bara bearbetningen på specifik nivå som är lite klurig. det andra problemområdet va "sjuksköterskan och professionen", huh? blev som ett frågetecken för det kommer jag inte ihåg att vi pratat så mycket om, inget i basgruppen så jag chansade på den och skrev om ssk yrkesetiska koder, antingen får jag nått poäng eller så blir det noll.
sen fick vi 3 frågor, en om tystnadsplikten/sekretesslagen vilket jag kan :) en om HLR vilket jag inte alls läst på men kände att jag kom ihåg allt från färdighetsträningen så den kunde jag med. den sista frågan var om kost. man skulle ge en patient kostråd :S aj då! vi har skrivit en hel näringsvärdesrapport så jag trodde inte det skulle komma på tentan så jag hade inte alls läst på det men tror jag lyckas skrapa ihop några poäng. babblade på om att man ska äta allsidigt, kokta grönsaker, frukt, ät kött för att få i sig rpotein, ät pasta, ris, potatis för att få i sig kolhydrater, ät inte mättat fett utan omättat och det finns i fisk, aa ni förstår vad jag menar :P vem som hellst hade kunnat svara på den frågan.
60 poäng är max, dom frågorna jag va osäker på ger 21 poäng, då blir det 39 kvar till dom 3 som jag tyckte att jag svarade bra på men jag har antagligen missat nått. för att få G måste jag få 36 poäng. det kan bli vad som hellst.

efter tentan tog jag tåget till lkpg och sedan bussen ut till tornby. var tvungen att åka till biltema och byta vårat duschandtag som gått av :O jajemen, gått av! det gick aldeles utmärkt, fick till och med med mig en sån där man sätter på kökskranen så man kan få en stråle eller flera små :)

haha, barro ligger på golvet och drömmer :D han morrar lite och flåsar :P så söt!

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0