cancer?

anledningen till att jag inte bloggade mer igår kan ni lista ut på rubriken, tyvärr. dock har jag ryckt upp mig och tänker inte oroa mig förrns på torsdag!! det borde inte ni heller göra :D

i väntrummet satt jag bara och stirrade tomt rakt ut i luften, jag va nervös. hade en svag känsla av att det skulle gå åt helvete. 
blev inkallad till läkarens kontor, väl där så sa han att blodproverna inte visade på nån förändring :) så det är ju positivt. sen sa han att dom hade ändrat beslutet om min förra röntgen som dom då sa till mig såg bra ut. dom hade kollat mer på bilderna och hade sett att det lös lite mer på en körtel som sitter vid lungan :S (jag får alltså isotoper insprutade i armen innan röntgen som gör att metaboliserande celler börjar lysa. tumörceller är metaboliserande och vanliga inflamerade celler ser likadana ut). anledningen till att jag inte vill oroa mig än är att dom inte visste om det va tumörceller eller om det va inflammerade celler, därav röntgen idag, skulle inte gjort den idag egentligen. dock hade han väldigt lugnande nyheter också :D att vi gjorde en röntgen på mig när jag gjort 2 behandlingscykler (alltså 4 behandlinga) och att det då såg bra ut redan då gör dey väldigt osannolikt att det skulle vara tillbaka så här snabbt efter 6 behandlingscykler (alltså 12 behandlingar) till. 
alltså, chansen är väldigt liten att det är en tumör trodde han, men han ville veta säkert. 

så jag tänker såhär: hade det vart en tumör så borde det synts på mina blodprov vilket det inte gjorde :D det var nog alltså bara en inflammation som nu är borta, visst? :D 

fick en tid på torsdag igen, då ska jag få svaren på röntgen. det va min första fråga "när får jag svar?". han får svaren inom ett dygn men han jobbade inte imorgon så på torsdag alltså.
åker tillbaka till thn för att jobba imorgon sen på torsdag morgon vid 5tiden på morgonen åker vi till lkpg igen och sen direkt hem för jag ska jobba i helgen och sen hem till mjölby på söndag igen, vilket jäkla åkande! 

vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu. inget bra på TV, inget att göra vid datorn. man kanske skulle dammsuga? ska iallafall ut med barro halv 13 igen sen åker jag 13.15, ska vara på röntgen kl 14 för att få isotoper och sen vänta i 1,5 timma och sedan röntgas. vill bara åka dit nu, orka vänta!


Hittade den här på google. tydligen som rosabandet fast för lymfcancer, lime-gröna bandet :D


XOXO

Kommentarer
Postat av: Zandra

Håller tummarna för dig gumman!! Du ska inte ha den skiten tillbaka och jag vet att du är stark och vi finns ju här för dig :). Vore ju konstigt om du hade det om blodproverna inte visa något på de? Tänker på dig <3

2009-08-04 @ 17:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0