phuuu!

hade bara två timmars färdighetsträning idag där vi skulle mäta blodtryck puls och andning på varandra i vila och sedan efter att vi sprungit i korridoren. gemensamt för alla var att det systoliska trycket ökade men inte det diastoliska, något att tänka på när ni tränar :P systoliska tryclet är alltså övertrycket och diastoliska trycket är undertrycket så har man ett perfekt blodtryck på 120/80 så är 120 det systoliska och 80 det diastoliska.
tyckte att mitt systoliska tryck va lite lågt, 100-105 låg det på, dock inte anmärkningsvärt lågt :P ökade till 140 när jag sprungit.
hade en vilopuls på 65, en mönsterpuls :D pulsen bör ligga mellan 60-90, ibland säger man upp till 100 med, så nånstans därimellan om ni ska mäta eran egen :D
13 andetag tror jag att jag tog på en minut med och det ska väl ligga mellan 12-15 i vila så det va också bra :D

imorse han jag med att gå med barro i skogen. på vägen upp till skogen så gick det en hund på andra sidan gatan. dom stannade och den hunden började skälla. jag gick med barro fint brevid mig och pratade med honom för att få han att inte försöka dra fram och hälsa. det gick kanon tills han väl tog fart och bara skulle dit. jag tog ett steg fram för att kunna hålla emot bättre men givetvis låg det massa grus där så jag halkade och föll pladask ner på marken och hade inget annat val än att släppa barro som sprang fram för att hälsa. lite synd bara att den andra hunden inta var lika glad utan ville bråka mer så jag va ju uppe på fötter på en sekund och va framme och drog bort barro därifrån som då fattat att den hunden inta va så glad och skulle då bita tillbaka :P fick lite skrapsår på handen bara så det gick bra :d bad om ursäkt till hon med den andra hunden men hon skrattade lite bara och sa att det va lugnt :D skönt! ska nog köpa sånna där seglarhandskar att ha på mig när jag går ut med barro så det inte går så förbannat ont i händena när han drar, smart va? :D

försöker plugga nu men det är ingen pluggdag känner jag :S fasen! men jag ska inte ge upp. kanske ska ta och göra iordning referenserna i mitt arbete eller så gör jag klart det i helgen :D ska inte vara inne förrns den 4e och det är typ bara referenserna jag har kvar sen ska jag läsa igenom det och jämföra med alla referenser så jag inte skrivit av en enda mening för då får man en träff på 100% och måste göra om, får man för många träffar kan man bli anmäld för plagiat :S men som sagt, tror jag tar det i helgen när jag har lite mer tid :D

älskar dig gustav!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0