MH test

idag hade vi ställt klockan på ringning kvart över 6, båda va skittrötta när vi gick upp :O barro också för den delen men han blev piggare när vi väl va uppe och igång. åkte hemmifrån kvart i 7mot nyköping för att göra ett mentaltest med barro.
ganska lätt att hitta dit. träffade david (uppfödaren av barro) på en gång, han hälsade på barro och tyckte han va jättefin :D sen hälsade uppfödaren till barros mamma på honom också och några till, han gjorde succé :D
jag och gustav tog en promenad med honom i skogen på kanske 30 minuter sen fick han vänta i bilen tills det va hans tur. vi fick gå med hunden som va innan för att se vad man skulle göra åså.
när det va barros tur så fick jag gå in i klubbstugan med david så att barro inte skulle pringa och kolla efter mig under testet. han gjorde bra ifrån sig och ledarna tyckte om honom och dom tyckte att han va en glad hund :D

det man gjorde på testet va vanlig lek för att se hur stor hundens lust till lek var. sen drog dom något längs med marken i ett snöre för att se om han sprang efter och greppade, sen hade dom lagt en overall på marken som dom satt fast i snören som dom ryckte upp framför honom när gustav och han gick emot, sen utsatte man han för ljud med kastruller för att se hur han reagerade, sen klädde 2 stycken ut sig till spöken och gick mot gustav och barro sakta en och en, sen va det en annan som tog på sig nån blå kappa och rörde sig konstigt för att sedan leka med honom. jaa, vad gjorde dom mer, han skulle stå still i 3 minuter vilket barro inte klarade så bra för han ville hela tiden aktivera sig med något så det ska vi träna på med honom, sen fick han hläsa på "publiken" (dom som gick med) och tydligen så satte han sig framför varje person som hade händerna i fickorna och ville ha godis, haha :P sista grejen gick ut på att leka med barro medans man avfyrade skott och tydligen så reagerade han så lite så testledaren sa att man skulle kunna trott att han va döv :P men det är han ju inte :D

nu är vi iallafall hemma igen. gustav åkte percis iväg till göteborg för att hämta kim, tc och en kille till som tydligen tog en taxi dit igårkväll för att festa :P

nu ska jag ta en dusvh för att få upp värmen igen, sen ska jag plugga lite men efter det ska jag lägga mig i soffan och bara ta det lugnt :D

älskar dig gustav!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0