grilla

idag har jag vart i skolan hela dagen. under sista föreläsningen fick man några sånna där AHA! upplevelser igen, alltid lika kul :D Visste ni tillexempel att man blir törstig och dricker när kroppen vill öka blodvolymen och att man inte kissar lika mycket för att kroppen vill behålla mer vätska för att på så sätt öka blodtrycket? mycket vätska i kroppen ger ett högre tryck, dock kan man ha ett lågt blodtryck men en hög puls :D lite sånt har vi fått lära iss idag. kroppen är så jäkla ball!! jag känner att jag har lärt mig såååå mycket bara på denna terminen! vi har även fått lära oss att vener och artärer vidgar sig eller drar ihop sig för att reglera blodtrycket i kroppen :D kroppen alltså, jag säger då det, vilken avancerad sak!

fick hem papper idag på att jag äntligen ska på återbesök på sjukhuset, dock ingen röntgen tror jag utan bara blodprover :S och jag som verkligen ville göra en röntgen för att vara 100% säker på att allt är som det ska. står iofs inte på lappen vad dom ska göra så vi får se. det står iallafall att besöket kan ta längre tid om dom behöver göra ett ingrepp. kollade precis schemat med för det hade ju vart typiskt om jag missat en färdighetsträning på 4 timmar som är obligatorisk men tro det eller ej så var jag ledig den dan :D 18 maj ska jag dit.

nu ska vi snart ut och grilla i parken och dricka lite cider och öl jag gustav och kim :D myyys!! har tagit på mig kortbyxor så jag hoppas att jag inte bländar någon ;) ska dock ha en tjocktröja på mig om inte annat så med mig för det är "bara" 17 grader i skuggan.

älskar dig gustav

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0