bästa!

gustav körde mig till sjukhuset imorse så jag va där lagom till kavrt i 7 :D fick gå med Mats idag och jag har haft sååå jäkla kul! det va till och med kul att byta blöja på magsjuka patienter, haha! tror vi va inne hos samma patient minast 5 gånger under tiden som vi jobbade :P
har fått ta bort lite mer PVK nålar idag :D då har han bara sagt att "gå in till den patienten så tar du bort nålen och hans identitetsband" så fick jag göra det utan att han följde med :D snacka om att dom litar på att man kan :D vilken känsla! fick till och med skriva ut patienter från deras datorsystem utan att han va med :P han skrev ner på en lapp vilka steg det va man skulle göra sen gick han :D bästa handledaren jag haft vill jag lova :D
sen sa han på förmiddagen "du ska få ta venprov sen" :D :D blev skitglad!! sa dock till han att jag aldrig gjort det innan men att jag sett hur dom gjort på mig. "ääh, det klarar du allt" :D venprov är alltså ett vanligt blodprov som man tar i armen på en patient. så strax efter kl 14 idag va det dags. han visade hur man kollade på klisterlappen som man sätter på provröret vilket provrör jag skulle ta, sen sa han att "så här och så här och såhär gör du, jag går bort och spolar ett dropp så kan du leta upp en bra ven så länge" så gick han och jag gick in till patienten och fixade allt med nålen, venen åså innan Mats kom in till oss. han ställde sig på andra sidan sängen och sa inte ett knyst. jag tvättade först av där jag skulle sticka och sen var det bara att köra och guuud vad bra jag gjorde det :D både patienten och mats sa att det va perfekt :D det bästa av allt va att jag inte ens va nervös! :D fattar ni vilken dag jag har haft`?! har fått ta så mycket eget ansvar på ett sätt och mats har vart superbra! ville inte ens gå hem kl 16 :P

sov på pendeln hem, var ganska trött. ska slappa och kolla på tv nu, philip och fredrik ikväll med som man inte får missa :D imorgon ska jag upp hyffsat tidigt och plugga, mindre kul men ett måste. vill bli klar med rapporten och sen måste jag tentaplugga till tentan på onsdag :) kollade igår hur mycket jag kunde och en hel del sitter kvar sen jag gjorde tentan sist så jag behöver gentligen bara finslipa lite :D gööött!

älskar dig gustav!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Lycka till på onsdag, jag håller tummarna för dig.

2009-04-20 @ 20:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0