hej hej

då var det dags att skriva av sig lite igen, såg att det va 5 dagar sen, fy skäms på mig!

tänker inte ens börja med att skriva om veckan för jag har superbra nyheter som inte kan vänta :D jag gjorde ju en CT röntgen för 2 veckor sen där dom skulle kolla hur bra cellgiftet hjälper och idag fick jag svaret inne på sjukhuset :D allt var borta :D dom såg ingenting förutom en liten grej som lyste på röntgen men han sa att den lös som vanlig vävnad och att det kanske bara är en inflammation :D han skulle prata med en specielist om det. om det nu visar sig att det bara är vanlig vävnad så har jag bara 6 behandlingar kvar vilket betyder att jag gör hälften imorgon :D :D underbart! det bästa är att jag kan börja plugga till våren isf!
visst, jag åkte till sjukhuset med höga förväntningar men jag hade bara trott att han skulle säga att cellgiftet hjälper och att det är påväg tillbaka och att dom inte hade hittat nått mer :D vilken bra överraskning det blev :D
mamma blev så glad att hon ville ge mig något så vi letade lite skor men jag hittade inga så vi gick in på ikea och handlade lite småsaker :D köpte nya lakan och påslakan, nya gardiner till köket, en ly väggklocka att ha i köket, små ramar att ha i hallen med kort på barro och lite annat som hör till :D tack mamma! stefan och isabelle skickade blommor med bud. blev lite förvånad när dom ringde på dörren och gav mig blommor men det va kul :D

har inte hänt så mycket sen jag skrev sist. va i tranås hos rasmus i fredags jag gustav och kim. foppa va där med. dom festade lite och jag va mest där för sällskapet :D åkte hem när dom skulle gå ut så hämtade jag dom på lördagen innan mamma kom :D
mamma är alltså här och hälsar på. hon ska hjälpa oss att klä om våran soffa :D äntligen! den blir grå, en mycket bättre färg :P tror vi blev klara med 2 sitsen samma dag hon kom, bra jobbat :D jag hjälper faktiskt till att sy lite jag med :D sen måste vi ju ta bort alla häftklamror som det gamla tyget satt med så vi får mallar och sedan häfta tillbaka dom så det är en del jobb men gud vad bra det blir :D

detta inlägg skulle jag vilja tillägna madelein deckert. vi gick i samma skola under gymnasietiden. hon gick estet/musik. vi hade samma teaterlektioner under ett år när skolan satt upp pjäsen "en mänsklig historia". för 3 månader sen när jag va hemma i trollhättan läste jag en artickel om henne i tidningen. (artickeln kan ni läsa här.) den handlade om att madeleine fått en ovanlig sorts cancer som kallas Desmoplastic Round Small Cell Tumour. hon skapade en blogg där hon skrev om kampen mot "den jävla idioten" som hon kallade det, men framförallt så skrev hon så peppande saker! hennes blogg heter jag e frisk och bara det är så stort. länken till hennes blogg hittar ni här. jag tycker att alla som läser det här även ska läsa hennes blogg. jag har läst den och det hon skriver får en att må så mycket bättre, speciellt med tanke på att jag med har cancer. när jag läser bloggen inser jag vilken otrolig tur jag har.
madeleine somnade in för en vecka sedan och anledningen till att jag vill tillägna henne detta inlägg är för att jag ser upp till henne, vad som än hände gav hon aldrig upp! det är verkligen inte rättvist att en tjej på bara 20 år ska få gå igenom en sån här sak.

älskar dig gustav!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0