drömmar

nu pratar jag inte om sånna drömmar man vill uppnå för sånna har ju alla :D jag pratar om det man drömmer på natten. alla drömmer på natten, varje natt men man kommer ju inte alltid ihåg vad man drömt, vilket är synd för det brukar va helt sjuka grejer :P jag kommer faktiskt ihåg vad jag drömde igår natt och även inatt ;D
igår natt drömde jag att jag va på tallbacken (där jag sommarjobbade) och jobbade natt. såklart va det mörkt överallt och vi skulle gå runt och kolla dom boende (tallbacken är alltså ett äldreboende). givetvis så va det en tant som va helt galen! hno va kort, alltså riktigt kort, inte längre än till knäna på mig. tänk er henne med vitt nattlinne och långt vitt tunnt hår och som grädde på moset också med huggtänder :P för er som känner mig riktigt bra vet ju att jag inte kan kolla på skräckfilm. detta va som en skräckfilm i en klass för sig vill jag lova. jag kunde bara inte somna. jag vaknade alltså mitt under drömmen och kom ihåg vad jag drömt och låg sedan och tänkte på det. kollade på klockan och den va runt 4 på morgonnen. bland alla tankar kunde jag komma på en positiv sak. jag hade sovit sen typ 23 så några timmars sömn blev det iaf :D
på nått sätt lyckades jag somna om och då började dröm nummer 2 samma natt. det handlade om en gubbe som hittade en lite rottweilervalp i en citygross papperspåse. han kollade ner i påsen och valpen kollade på honom med vita ögon, den va rabiessmittad. han bet gubben och sprang iväg. gubben sprang efter och tände eld på hunden som fortsatte att springa. 2 vargar kom fram från skogen och började jaga den brinnande hunden för att sedan äta upp den. på kvällen började gubben se neonlila fräger på sprisen så hans fru slängde ut honom. han tog bussen därifrån. helt plötsligt va jag i ett köpcentrum med en kille från project runway. alla som såg säsongen som gick senast på 3an vet ju ven christian va och att han sa "fears" till allt han gillade. denna killen från PR hjälpte mig att välja kläder med det ordet. han gick runt och pekade på kläder och sa samtidigt "fears"..."fears""fears"fears"fears". det slutade med att jag köpte ett par skor inne på din sko som jag sett i verkligheten.

inatt drömde jag att jag och gustav gifte oss :P allt va kanon fram tills kvällen. vet inte riktigt vad jag gjorde men alla gick därifrån utan mig. tillslut hittade jag alla och gav gustav en utskällning. allt slutade med att gustav ville skiljas :P

jag tycker det är lite sjukt vad man kan fantisera om. hjärnan är verkligen en bra grej :D tyvärr har min fantasi en tendens att alltid svåva iväg åt mardrömshållet. jag skulle kunna börja drömma om nästan vad som hellst och sedan slutar det med att jag är livrädd, tyvärr.

igår va det hundkurs :D tror det blev 17 hundar totalt så vi va 2 grupper. tränade mycket på kontakt med hunden. han skulle inte dra i kopplet, vi skulle försöka få ögonkontakt med honom när vi va ute och gick, sen när han satt och väntade. sen skulle vi släppa en godis framför honom utan att han tog den innan vi sa varsågod vilket han klarade galant :D en inkallning gjorde vi också och den klarade han :D
teorin va väl mindre rolig. gick igenom ett kapitel i boken och svarade på frågor, blev lite utdraget.
åkte hem till gustavs mamma när vi va klara med kursen och åt kallopps :D hur gott som hellst!! mmmmmm

idag hade jag tänkt att åka in till linköping och köpa en ny säng till barro. den han har nu är verkligen för liten :( ska köpa lite godis till han med :D allt tog nästan slut på hundkursen och mer lär det gå åt.
ska hämta tygproverna till soffan också som mamma har fixat :D vi ska klä om soffan! woho!

hade fått ett mail från örebro universitet, hade tydligen kommit in där med :D gött då! detta betyder alltså att om jag nu mot all förmodan inte får en plats till våren i norrköping redan nu pga sjukdom så ska jag söka igen och har då en stor chans att komma in i både norrköping, jönköping och örebro eftersom jag kom in där nu på hösten :D kanon!

då va det en vecka sen blodproverna, vilket betyder att det bara är en vecka kvar till nästa. en normal vecka får man väl kanske kalla det, inga mediciner och förhoppningsvis inget illamående :D det är också bara en vecka kvar tills jag får reda på vad CT röntgen visade. nervöööös! hoppas den visade något bra :D

nu ska jag nog käka frukost. mamma köpte skitgott rostbröd när hon va här :D det tackar vi för!

älskar dig gustav!

Kommentarer
Postat av: therese

hoppas inte barro får nått sånt där anfall när ni e på kursen;) hihi

2008-09-15 @ 19:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0