bullar

igår fyllde min älskling 23 år :D grattis! min kusin robert fyllde 30 så jag säga grattis till honom med, grattis!

dagen började med en promenad med barro i kanske 30 minuter, skönt! kom hem och gick till konsum på en gång för att posta ett brev till F-kassan. när jag kom hem från konsum va det bara att sätta sig på cykeln och åka till banken för att sätta in pengar. blev stoppad av nån svt grej som filmade och ville ställa frågor om miljön. tror jag kunde svara på 2 sen gav dom upp, haha. åkte hem, tog det lugnt i kanske 10 minuter sen va det bara att sätta igång med bullarna. kan ju tacka mammas assistent som jag fått låna så jag iaf slapp knåda degen själv :D medans den stog och jäste tog jag en dusch, diskade lite för att sedan fortsätta med bullarna. första plåten blev lite bränd men dom andra 2 blev kanon :D

fick ta det lugnt i lite mer än en timme innan det va dags för att laga mat. fixade tacos. kl 17 kom gustavs mamma och sebastian, kim va redan här. maten va jättegod :D kollade lite på TV sen fikade vi. bullarna va uppskattade.

idag har jag fortsatt på bakandets bana. gjorde scones till frukost :D dom blev lite degiga i mitten men goda änåd :D så jag och gustav fixade en jättegod frukost och satt och pratade en stund, mysigt!

va ute med barro i en halvtimme förut med :D ganska så varmt ute idag. tror jag ska ta en macka och kolla på TV nu, imorgon blir det en del att göra igen :D ska nog kolla på en film jag fått låna av mamma, en till med peter haber, kan vara bra.

älskar dig gustav!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0