promenad

igår vaknade jag lite efter kl 10, trodde jag, klockan va ju egentligen bara lite efter 9 men det kom inte jag ihåg, synd att inte klockorna ställer om sig själva :P
fick lite bråttom eftersom jag trodde att vi skulle åka om en timme så jag hoppade in i duschen och plockade fram frukosten till mig mamma och stefan. mamma och stefan satte sig vid datorn och jag i soffan och väntade otåligt på att dom skulle bli klara eftersom vi hade bråttom. när klocan var, vad jag trodde, runt 20 i 11 satte jag på tvn och såg att klockan bara va 20 i 10 :O "vad gör jag uppe nu? varför stressar jag? jag hade ju kunnat sova en timme till" aja, jag slapp stressa iaf :D
halv 12 bar det av mot kungälv. skulle släppa av mamma och stefan där för stefans mamma fyllde år, grattis! :D åkte sedan vidare mot göteborg. drog igång gps.en eftersom jag bara vart hos therese en gång + att jag kom från E6an och inte 45an. som ni vet så hatar jag gps.er! kom in i tingstadstunneln och kollar på gps.en där det står att jag ska hålla höger om bla bla bla meter och köra mot fredrikshavn/E45, det där snedstrecket gjorde ju att jag trodde att det var samma avfart men icke! när jag kom fram till avfarten var det två avfarter efter varandra, en mot fredrikshavn och en mot E45 :O så jag tog den mot 45an eftersom jag vet att den går genom götaleden och det va dit jag skulle, givetvs var det fel! hamnade vid partihallarna och ett industriområde :P tillslut hamnade jag på götaleden och därifrån var det skyltat ända hem till therese så jag behövde inte lyssna på gps.en :D
mötte upp therese på hemköp, vi köpte lite thaigrejer till maten vi skulle laga. therese fixade maten och jag diskade av allt eftersom, teamwork vill jag lova :D maten blv kanon!! den ska jag fixa åt mig och gustav när jag kommer hem :D thaigryta med kyckling i och ris till :D efter maten satte vi oss framför TVn och pratade lite och kollade på Eva&Adam samtidigt, inte filmen utan serien, ni vet? jaja.
therese bjöd på tårta men jag va proppmätt från maten så det blev bara en liten bit :P vi testade thereses nya mixer med. vi skulle göra milkshake :D vi hade i vaniljglass, mjölk och frusna hallon. tror dock att hallonen var för frusna för det böv lite klumpigt men det blev jättegott ändå :D nu tror ju inte jag att en sån blandning kan bli äcklig hur man än gör den så :P
det var jättekul att träffa therese igen :D händer alldeles för sellan tyvärr men vi bor ju inte grannar precis :( hade vart jättekul om ni kom på nyår :D då skulle man kunna bjuda in några till och laga god mat :D

påväg hem från therese var det dags för gps.en igen. på den stog det att jag skulle köra mot E6 Oslo, vilketverkade vettigt eftersom E6an går genom kungälv. körde mot oslo men tror ni inte det blev fel? enligt gps.en iaf. alltså, det va ju rätt väg, jag tror bara inte att det var den närmaste eller vad den nu går efter. kom fram till stefans mamma i kungälv tillslut iaf :D där fick vi efterätt, hemmgjord vaniljglass med päronhalva och en bit aftereight :D

åt lite chips när jag kom hem och gick och la mig vid 11.

imorse vaknade jag kvart i 9 tror jag och va tvungen att gå upp på toa. gick på toa men gick och la mig igen sen, tänkte att det kunde vara skönt att få ligga och dra sig lite :d hörde att mamma gick upp precis när jag lagt mig igen. fick känslan av att hon gick upp för att hon hörde att jag va uppe :P och så var det ju med för jag han knappt stänga ögonen innan hon öppnade dörren lite försiktigt och frågade om jag skulle med ut och ta en promenad. det första som flög ur mig va "NU?!" klockan va ju inte ens 9. men sen funderade jag lite, va faktiskt inte så trött så jag gick upp och vi tog en promenad på en timme :D skönt! vi gick mot kyrkan och över oskarsbron och upp för lambertsliden (stavas?) sen gick vi in i skogen där trottoaren tar slut så vi kom ut i strömslund. riktigt jobbig backe!! sen svängde vi av vid pizzerian och gick ner till albertsvägen som vi sen gick längs med genom str. gick genom källstorp nästan förbi emma men svängde av i skogen så vi kom fram där man kör in till knorren och sen över järnvägsbroarna och sen hem :D fick en sten i skon när vi nästan va hemma men jag sket i det för vi va ju nästan hemma. självklart har jag en blåsa under hälen nu :S typiskt.

jag och mamma ska laga pankakor sen :d kommer inte ihåg när jag åt det sist, ska bli sååå gott! sen ikväll ska vi göra cremefraichepaj :D får passa på när gustav inte är här eller jag är hemma för han tyckte inte så bra om den, synd.
man gör en vanlig pajdeg att h i bottn sen blandar man cremefraiche och citronsaft från lite citroner och häller det på degen och sen in i ugnen :D ungefär så gör man, jättegott!

imorgon ska jag nog se på rosabandetgalan, ska dock se desperate husewifes först om dom är samtidigt men det är dom säkert.

på fredag morgon kl 6 lämnar jag thn för ett tag. ska bli skönt att komma hem och få sova bredvid gustav och barro igen :D och att få komma ut ett par gånger om dagen :D ska hjälpa sara att flytta med.

nu ska jag kolla på sagan om ringen, två tornen och sen blir det väl konungens återkomst också :D ändå inget bra på TV nu. ska betala räkningarna med om swedbank funkar vlket det inte gjorde förut :S

älskar dig gustav!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0